Vintage bewaren, modern dragen? Dilemma van de dagelijkse fietsrit

Maar wel elk jaar 3 a 5 kg dikker als de jaren boven de 30 gaan tellen. Ome Seamaster is een Bourgondiër. Toch wel een afweging.

:joy:

2 likes

Neih, ik zit als genoeg in de wagen als ik naar Brussel moet. Het is een traject van wat meer dan 10km, dat met de fiets op een half uurtje to overbruggen valt. Met de auto is dat soms 40-45m (de zuidzand van Antwerpen is een drama).

Terug naar start:

En mijn edit:

Is het veilig? Nee.
Mag het? Eigenlijk niet.
Kan het? Jawel hoor.

1 like

Ozempic of gewoon op een andere manier bewegen.

Je bent veiliger in London met een Rolex dan in Belgie op de fiets.

Jij bent gewoon een adrenaline junkie

1 like

:sweat_smile: Klopt! En binnen 2 weken 30 jaar oud… Dus laat ons zeggen dat het fietsen een wel-overwogen tactische beslissing is :innocent:

3 likes

Ja dat vermoeden had ik al. :upside_down_face:

1 like

Als je goed kijk fiets ik hier ook nog eens NAAST het fietspad. Ik ben zelfs een criminele adrenaline junkie :smirk:

Ik luister, maak gerust een off-topic draadje :sweat_smile:

2 likes

Ik hoor het al… je hebt een fatbike nodig :slightly_smiling_face:

2 likes

Je onderschat de Chinese horloge industrie hier danig. Daar gebeuren heel erg interessante dingen tegenwoordig.

3 likes

Je hebt helemaal een punt. Ik merk dat er toch wat vooroordelen meespelen. Niet alleen bij horloges trouwens, ook bij auto’s. Die BYD’s vind ik technisch bijvoorbeeld echt indrukwekkend, maar toch betrap ik mezelf erop dat ik automatisch naar Europese merken trek. Ik mag daar best wat kritischer en opener in zijn.

1 like

Op BYD (en alle Chinese apparatuur, waar non-smartwatches dus niet onder vallen) moet je juist zeer kritisch zijn: op de spyware. :crazy_face:

En de remote. Als ome Xi het niet zint wat Donald T doet, dan zet hij gewoon al die Xpeng, BYD en consorten stil op de Amerikaanse snelwegen. :face_with_peeking_eye:

Ik word 30 he, geen 16 :wink:

3 likes

12 bedoel je denk ik. Op je 16e heb je een brommertje. :grinning:

2 likes

Als de CEO van Ford naar China gaat, daar Chinese autos probeert, en bij terugkomst in de VS roept dat ze in deep shit zijn omdat die Chinese autos zo goed zijn zou er een lichtje kunnen gaan branden.

Qua stijl vind ik een Renault 5 aantrekkelijker dan veel Chinese autos, omdat alle autos van de Chinezen, net als vrijwel alles van BMW, Skoda, Mercedes, Kia, Volvo, en inmiddels ook Renault nodeloos grote lelijke uniforme vierkante smakeloze hokken zijn geworden.

Maar qua kwaliteit denk ik dat de Chinezen inmiddels meer dan prima concurreren. Meer dan prima.

Het helpt ook niet dat het Nederlandse wagenpark er net zo smakeloos uitziet als de vierkante dozen die ze overal op zielloze industrie terreinen bouwen. Dus dan kan een BYD er ook nog wel bij.

1 like

Die is gaaf he. Er staat er hier eentje in de straat. Zeer geslaagde reissue. Erg cool.\

Maar goed, op de fiets met vintage dus.

@Seamaster95 ben je er al over uit wat je gaat doen?

2 likes

Zo, even een korte conclusie van mijn kant:

• De fiets blijft, die bevalt uitstekend. Dank voor alle technische aanbevelingen hieromtrent, dat helpt echt.
  • Het verhuizen naar Nederland laat ik voorlopig ook even zoals het is.
  • Totdat Ozempic makkelijk verkrijgbaar is blijf ik lekker regelmatig fietsen :smile:.

Wat ik wél ga doen:

• Een leuke watch travel case kopen en elke dag een leuke vintage meenemen naar het werk.
  • Overwegen om de Citizen Promaster EO-2020 aan te schaffen, niet per se om dagelijks mee te fietsen, maar gewoon omdat het een verdomd leuk horloge is voor een mooie prijs (props aan @drex voor de tip).
  • Elektrische wagens? Daar valt veel over te zeggen (ik moet de komende 6 maanden overstappen van mijn A3 ICE), maar daarvoor tref ik jullie graag in een ander draadje. :smiley:

Dank voor alle tips en advies, deze mag van mij dicht! @junior

7 likes

Hahahaha

1 like

:arrow_down: