Vintage Certina New Art

Hallo!
Ik ben nieuw hier. Wij hebben een gouden Certina New Art gekregen uit een erfenis. Hij is uit 1980 en is gedragen maar ziet er erg netjes uit. Hij zit in de originele doos. Heeft iemand enig idee wat deze waard zou zijn?

2 likes

Het horloge zelf misschien 100-200€? Mechanisch of een quartz? Heb je hem al open gemaakt? De band mogelijk meer als die vol goud is. Heb je de goud markeringen van de band en het gewicht?

Als de kast van het horloge massief goud is. Dan schat ik hem toch wat hoger in.
Er zit al snel 10 gram in een kast.
Certina is een ondergewaardeerd merk maar ook voor een Certina wordt een premium bovenop de
Goudwaarde betaald. Alleen niet zoveel als voor bijvoorbeeld Omega. Maar dan schat ik dat een bedrag rond de €300-450 zeer realistisch is.
De band voegt in mijn ogen alleen waarde toe als het massief goud is. Maar ook niet meer dan de dagwaarde van het goud. De weegschaal en gehalte aan goud vertellen je dit.
Een originele doos is ook nog een kleine extra.
Alleen zie ik geen Certina staan maar de naam van de juwelier. Hij moet dan wel
Origineel van Certina zijn wil het waarde toevoegen.

Hoeft niet bij Certina, de cijfercode op het achterdeksel geeft de info over het caliber, type kast en van welk materiaal hij gemaakt is. Staat aan de buitenkant op het achterdeksel als het goed is.

1 like

Ga je nu een waarde schatten zonder iets te weten, over bijvoorbeeld wat voor uurwerk erin zit :joy:

Zie mijn post, zo goed als hetzelfde. Misschien haal je daar nog wat info uit. Certina erfstuk

Je heb helemaal gelijk. Het was meer om aan te geven dat de waarde beperkt is. Ongeacht of het een quartz of mechanische is…

Tevens is het de vraag in wat voor staat het uurwerk is na jaren stil staan. Een lekkende quartz batterij kan ook het einde van het horloge zijn :wink:

Jeej! Wat een hoop reacties, wat fijn! Ik ga straks nog ‘s op zoek naar goudmerkjes en dergelijke. Het klokje is een’ gouden horloge’ wat geschonken is na 25 jaar dienstverband. De achterkant van de kast heeft geen nummers, alleen een inscriptie met datum en logo van het bedrijf. Ik ben al heel content met de schatting van ongeveer 300/400. Dank!