Ik heb Super Ace en vind em super, zeker in het 80micron gevuld goud!
Ik heb ze helaas (nog) niet allebei, dus ik kan alleen voor de diamond flake spreken met Calibre 701, maar dit ding houdt prima de tijd bij en droeg erg prettig.
Had een gezonde amplitude van 275° en liep tussen de - 10 en + 10 per dag.
Heerlijk dun dragend apparaatje waarvan je vergeet dat je 'm om hebt. Veel uitstraling en karakter.
De diamond flake zoals ik deze had was net iets meer dan 37mm, haast zonder bezel en draagt wat groter denk ik, ook iets om rekening mee te houden. Lange Lug to lug met best veel ruimte tussen de kast en lug holes, ook iets om rekening mee te houden.
toch bedankt voor reactie
kijk dat zijn dingen die me met de keuze kunnen helpen, dank u
Ik heb hier sinds een aantal weken een prachtige Citizen Super Deluxe, ik kan niet vergelijken, maar het is een een plaatje en draagt super comfortabel.
Doorsnede is 35 mm.
Bandmaat 18 mm.
Dikte 10 mm.
LTL 42 mm.
De cijfers op de Weishi zijn redelijk ong + 50 sec per dag, maar consequent, dat is dus een kwestie van afstellen. Ampitude ong. 250 en beat error 0,2. Niet slecht voor een meer dan 60 jaar oud horloge. En kijk nou zelf :
inderdaad
zoals ik al aangaf ben ik weer eens op zoektocht naar een citizen diamond flake en/of een citizen super deluxe.
nu bij m’n zoektocht naar het tweede kom ik twee verschillende tegen, namelijk deze:
de eerste is met 25 jewels en de tweede met 23 jewels maar met drie sterren.
iemand hier bekent mee?
hebben die sterren een meerwaarde?
beide horloges hebben mijn aandacht wel vast
iemand hier die er meer over weet?
Ik weet het niet, er zijn wel meer verschillen. Op mijn foto zie je bijvoorbeeld een opgelegd logo, dat op jouw foto’s niet aanwezig is.
Heeft met de seconde wijzer te maken neem ik aan?
Nope, klik op de link. Het is een aan historische Citizens gewijde website.
ik ben er ondertussen uit gekomen,
de 23 jewels met drie sterren is van montage afgeregeld op drie standen (hier op foto 3ADJ)
de 25 jewels is van montage afgeregeld op 5 standen (specially adjusted)
Schitterend!