Vintage Citizen restauratie gokje

Onderstaande Citizen heb ik vanochtend in een impuls gekocht toen ik net wakker was.
Ik heb mezelf voorgehouden snel te moeten handelen en de gok genomen.

Het horloge werkt niet ivm een defekte balans. Meer weet ik niet.
Wat denken jullie? Is ie helemaal origineel? Ik heb geen verstand van die oude Citizen’s maar hij ziet er op het oog redelijk legit uit. Alleen de wijzer van het bovenste register lijkt wat afwijkend van kleur.
Verder ziet ie er een beetje smoezelig uit maar dat heb ik liever dan bling bling.

Ik wil na ontvangst kijken of ie het waard is op te laten knappen en hem dan aan de collectie toevoegen. Het is een beetje de omgekeerde volgorde, eerst kopen en dan pas navraag doen maar ach, ik ben niet de eerste die dat zo doet :grin:

Heb ik een schuurvondst en de klapper van de eeuw of had ik die paar tientjes beter kunnen stukslaan op een fles whisky?

• Schuurvondst
  • Fles whisky

0 stemmers

1 like

Lastige vraag. Als je alcoholist bent, wel waarschijnlijk.
Ik vind hem er wel leuk uitzien, en lijkt me de moeite van een restauratie waard.
Legit? Geen idee.

3 likes

Yes, ééntje met een passie voor horloges.

2 likes

Volgens mij hoort er een kroon op met CTZ inscriptie.

2 likes

Kijk hier even…onderop staat hij ergens :+1:t2::smiley:

Die van jou is van 07-1971 :+1:t2:

2 likes

Het kan de foto zijn, maar de wijzers lijken mij een beetje raar gelakt.

2 likes

Hij lijkt ook iets anders van kleur zie ik nu :thinking:

Thanks, ga als ie binnen is eens precies kijken wat ik heb gekocht :grin:

De lume bedoel je?
Als ik goed kijk zie ik wel duidelijk strakke lijnen tussen de wijzers en de lume. Hoop dat het gewoon goed is.

1 like

Nee, ik bedoel dit. De aanzet van de lak zou enigszins recht moeten lopen, lijkt me. Dit is niet des Citizens.

afbeelding

2 likes

:thinking:Hmmm… Inderdaad

Edit: of zou alleen het zwart er een beetje af zijn?
Dat zou beter zijn.
Screenshot_20201008_175135

Lastig beoordelen vanaf zulke slechte foto’s.
Ik had haast vanochtend en had geen zin en tijd om door te vragen haha. Ach, we zien het wel.

Dit baart me meer zorgen. Ik mis ook een beetje een strakke lijn rondom de kast denk ik.
Zal wel helemaal weggepolijst zijn :unamused:

Ik las dit:

Zal door het afscheidstopic van Miemel komen.

2 likes

Haha nice

1 like

Dit horloge heeft volgens mij een 8110A uurwerk. Zeer complex, dezelfde als in de Bullheads die regelmatig voorbij komen. Ik ken geen horlogemakers die aan een service willen beginnen, er zijn wereldwijd geen/nauwelijks onderdelen beschikbaar (tenzij je een donor hebt natuurlijk). Verder is hij tot op z’n bot gepolijst zoals je zelf ontdekt hebt. Geniet er van! Een fles whisky is met een goede vriend binnen een avond weg. Van deze Citizen ga je nog iets langer genieten.

1 like

Thanks. Ik denk dat het een enkeltje blauwe gedeelte wordt en m’n verdriet weg ga drinken met een fles whisky :tumbler_glass::grin:

1 like

Ik heb er ook eentje gehad, hier op het forum gekocht en weer weggedaan omdat de kastvorm me uiteindelijk niet kon bekoren. Kan helaas geen foto’s meer terugvinden behalve onderstaande. Was best in redelijke staat en die afgeronde kastpunten lijkt normaal?

4 likes

Jouwe heeft precies aan de andere kant een vlakke en aan de andere kant een afgeronde lug lijkt het :thinking:
Was misschien ook wel aan gepolijst?
Ach, we zien het wel als ie er is.

1 like

De foto is niet helemaal duidelijk omdat ik deze voor het uurwerk had gemaakt. Maar volgens mij is geen enkele “hoek” aan de achterzijde scherp.
Daarnaast, waarom zou je de hoeken aan de achterzijde rond polijsten en de voorkant netjes houden? We gaan het zien :+1:

3 likes

For the record, ik heb nog wat originele Citizen kronen mocht je er eentje nodig hebben.

4 likes

Ik hou hem in gedachten. Alvast bedankt :pray:t3:

1 like

Tsja, zit wat in. We gaan het zien. Moet uit België komen dus ik denk met overschrijven geld en verzenden ergens rond woensdag ofzo.

1 like