Vintage Citizen restauratie gokje

Onderstaande Citizen heb ik vanochtend in een impuls gekocht toen ik net wakker was.
Ik heb mezelf voorgehouden snel te moeten handelen en de gok genomen.

Het horloge werkt niet ivm een defekte balans. Meer weet ik niet.
Wat denken jullie? Is ie helemaal origineel? Ik heb geen verstand van die oude Citizen’s maar hij ziet er op het oog redelijk legit uit. Alleen de wijzer van het bovenste register lijkt wat afwijkend van kleur.
Verder ziet ie er een beetje smoezelig uit maar dat heb ik liever dan bling bling.

Ik wil na ontvangst kijken of ie het waard is op te laten knappen en hem dan aan de collectie toevoegen. Het is een beetje de omgekeerde volgorde, eerst kopen en dan pas navraag doen maar ach, ik ben niet de eerste die dat zo doet :grin:

Heb ik een schuurvondst en de klapper van de eeuw of had ik die paar tientjes beter kunnen stukslaan op een fles whisky?

• Schuurvondst
  • Fles whisky

0 stemmers

1 like

Lastige vraag. Als je alcoholist bent, wel waarschijnlijk.
Ik vind hem er wel leuk uitzien, en lijkt me de moeite van een restauratie waard.
Legit? Geen idee.

3 likes

Yes, ééntje met een passie voor horloges.

2 likes

Volgens mij hoort er een kroon op met CTZ inscriptie.

2 likes

Kijk hier even…onderop staat hij ergens :+1:t2::smiley:

Die van jou is van 07-1971 :+1:t2:

2 likes

Het kan de foto zijn, maar de wijzers lijken mij een beetje raar gelakt.

2 likes

Hij lijkt ook iets anders van kleur zie ik nu :thinking:

Thanks, ga als ie binnen is eens precies kijken wat ik heb gekocht :grin:

De lume bedoel je?
Als ik goed kijk zie ik wel duidelijk strakke lijnen tussen de wijzers en de lume. Hoop dat het gewoon goed is.

1 like

Nee, ik bedoel dit. De aanzet van de lak zou enigszins recht moeten lopen, lijkt me. Dit is niet des Citizens.

afbeelding

2 likes

:thinking:Hmmm… Inderdaad

Edit: of zou alleen het zwart er een beetje af zijn?
Dat zou beter zijn.
Screenshot_20201008_175135