Beste lezers,
Ik zal me even kort voorstellen;
Ik ben een 24 jarige jongen die sinds kort het ‘horloge-virus’ ook te pakken heeft.
Op het moment bestaat mijn collectie uit:
- een tweetal zakhorloges (een Dollar watch en een Corgemont)
- een Esprit quartz horloge (ooit gekregen voor mijn verjaardag)
- een Christopher Ward C9 Automatic (mezelf cadeau gedaan voor afstuderen)
- een Gruen Soviet CCCP (quartz)
De laatste tijd ben ik hierdoor ook op gaan letten wat andere mensen voor mooie (en minder mooie) horloges dragen. Mijn vader is in het bezit van een oude vintage Citizen horloge. Hij heeft dit horloge al jaren in zijn bezit en de conditie is vrij slecht. De bezel is o.a. niet meer aanwezig. En hij loopt steeds wat ‘achter’.
Nu was mijn vraag: Weet iemand of er nog onderdelen te verkrijgen zijn voor dit horloge om deze weer op te knappen en of het opknappen gemakkelijk te doen is? Bij Citizen zelf hebben ze voor dit horloge in ieder geval niets meer. Hopelijk kan ik via dit forum aan meer antwoorden komen.
Het horloge ziet er op dit moment als volgt uit:
Voorkant;
Achterkant;
Via internet ben ik er al achter gekomen welk type het moet zijn. De ‘Citizen 6000’. 4-600851 Y. Automatic. Stainless steel. Uit de jaren '70. Hierbij plaatjes van het internet hoe hij er origineel eruit hoort te zien:

Mocht iemand tips voor onderdelen hebben om dit horloge op te knappen dan hoor ik het graag. En andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!