Vintage Dresswatch

Even een heel andere hoek? Modern? Tuurlijk vintage heeft charme maar is een mijnenveld met een grote(re) kans op kosten.

Modern zijn er talloze automaatje te vinden van onder de 500 euro. Seiko, Orient, Timex Marlin…

1 like

Oef, als ik die voor onder de EUR 500,- mag overnemen… Kom maar op!

2 likes

Hoi!

Deze staat momenteel in het blauwe gedeelte te koop; is van medeforum lid Richard @Richz1986

Succes! :+1:

1 like

Deze is ook fraai!

1 like

Ik vind vintage wel een risico hoor. Ik had precies dezelfde zoekopdracht als jij en ben voor Hamilton Intra Matic gegaan destijds
Toch ademt een modern horloge niet helemaal de ‘sfeer’ van wat ik zocht in vintage horloges. Als je er naar kijkt, wil je ook een blik hebben terug in de tijd. Dat miste ik.

1 like

Heb je wel eens naar Certina gekeken? Veel dresswatch modellen uit de jaren 50/60(/70) voldoen binnen jouw budget wel aan dat wat je ongeveer zoekt, is mijn inschatting. Mooi leren bandje kun je er altijd zelf op (laten) zetten voor niet al te veel geld. Omega Seamaster is een optie, maar denk dat je dan vrij snel over je budget heen gaat.

1 like

In welk opzicht? Onderhoud of dat je een niet origineel object koopt?
Er zijn hier namelijk genoeg kundige leden, die het onderhoud voor een redelijke prijs kunnen doen en die adhv foto zien of er gerommeld is met het horloge. Het voordeel van vintage vind ik het karakter en de historie, daarnaast is de aanschafprijs vaak heel redelijk tov nieuw.

In dit Topic kun je vast de nodige inspiratie opdoen! Succes met kiezen!

1 like

:slight_smile: Misschien was ik iets te positief…Soms kan een foto er ook toe leiden dat je nog even door wilt sparen :wink:

1 like

Kan iemand mij hier misschien iets over vertellen?

ik vind dit eigenlijk wel erg mooi, is dit qua kwaliteit en of staat een goede optie?

1 like

Het is qua kwaliteit een van de mindere Seiko’s dit was een instap model. Niks mis mee en een prima horloge maar niet super verfijnd qua uurwerk bijvoorbeeld. Maar het horloge is ongeveer 3x te duur. Dus ik zou hem maar weer snel vergeten.

oke, dit stond er bij
Screenshot_2020-05-20 Seiko Classic voor 269 € te koop van een Trusted Seller op Chrono24(2)
en qua uiterlijk is dit wel ongeveer wat ik zoek, dat het uurwerk niet de allerbeste is is voor mij niet echt een probleem, als het maar gewoon goed werkt. de prijs alleen, ja daar weet ik niet veel van, dit horloge is geschat op 1960 geen idee wat daar de waarde van zou moeten zijn.

Horloge is uit 68 dan denk ik. Maar zoals ik al zei is het horloge echt heel veel te duur dus zou ik verder kijken. De service is wel een plus maar ik schat de waarde op max 100 euro alsnog.

Ik heb nog wel een vintage Seiko dress watch die mag vetrekken. Voor een veel beter prijsje dan die op chrono :sunglasses:

2 likes

zou u mij hier een foto van willen sturen?