Vintage - gevoel

Zo’n Itom had ik op 16 jarige leeftijd,helaas werd er toen ook al gestolen.
Foto heb ik er niet van,een fototoestel had je niet als je 16 jaar was.
Mijn favoriete auto was en is nog steeds een Jaguar Etype.
Favoriete leesvoer was Jerry Cotton en Jo Durand.
Ik ben dan ook 56jaar

tja als we buiten horloges kijken

• ik ben 31
  • heb een mooie Philips 312 platenspeler
  • met jaren 60 muziek en ook veel oude bluesplaten
  • heb paar vintage racefietsen (bv oude Colnago)
  • heb een grote verzameling camera’s van 1920 tot 1990)
  • heb een Gispen 201 bureaustoel. Origineel, dus niet zo’n Dutch Design namaak
  • ambieer nog een Citroen DS, CX, Ami of andere oude fransoos
  • etc etc

gewoon mooier, duurzamer, opvallender, etc

gelukkig zijn er ook nog mensen zonder grijze auto en ikea meubelen :wink:

smaak heb je niet, smaak moet je ontwikkelen

john

Kijk uit hè, mijn oude peugeot is toevallig wel graphite gris :wink:

Ik heb het vintage gevoel met heel veel dingen, maar in het bijzonder met auto’s en horloges. Ook met oude klokken en typemachines heb ik wat.

Het straalt vaak eenvoud en vakmanschap uit in combinatie met een tijdloos design.

Kleine gebruikssporen of patin geven het extra karakter en soms zit er een mooi verhaal aan vast.

Dat koop je nergens nieuw!

Eddy C. Schreef:

Het karakter van sommige vintage horloges, het
gevoel dat ze uitstralen, het verhaal dat erachter
zit (kan zitten)… Super!

Dit is mijn dynamic duo:

http://media.share.ovi.com/m1/s/1700/774a15c3a8e44
061a0fce3eb9f5f031b.jpg

En wat voor duo!
Dat zijn echt heel mooie klokken zeg…meteen een stel topstukken!
Zo wil ik ook wel alles vintage!:wink:

Ik ben zelf net 18, en voor mijn leeftijd ook erg geïnteresseerd in oude voorwerpen, apparaten, auto’s, brommers en uiteraard horloges!

Zelf rijd ik dagelijks op een brommer uit 1978, namelijk een Yamaha FS1.
Gek genoeg moet ik niks hebben van moderne ‘tupperware’ scooters en brommers. Ik vind het maar rommel. Gister toevallig op de brommer van Meppel naar Zwolle gereden, heen en terug, en dat ging weer prima!

Zelfde geldt voor nog veel meer dingen. Naast mijn interesse in horloges heb ik een enorme fascinatie voor geluidsapparatuur en de perfectie van geluid.
Ik ben een enorm muziekliefhebber, uiteraard ook weer van ‘oude’ muziek, en dit luister ik het liefst over geluidsapparatuur van goede kwaliteit.
Een Luxman versterker uit 1974, Genesis Physics luidsprekers uit midden jaren '80, eerste generatie Sony ES cd-speler, destijds ontbetaalbaar, en uiteraard een fatsoenlijke platenspeler.
Mijn grootste interesse ligt bij de bandrecorders. Ik heb een aantal serieuze bandrecorders die met gemak het geluid van een CD-speler eruit spelen, da’s altijd nog ongelovelijk hoe goed die dingen klinken.

Daarnaast houd ik natuurlijk ook van oude auto’s. Ik ben gek op oude Citroën’s, dus de CX, GS(A) en BX modellen. Daarnaast ben ik gek op oude Alfa Romeo’s. Types als Junior, Alfetta en GTV6 vind ik prachtige auto’s. Helaas te slecht van kwaliteit om als eerste auto aan te schaffen. Nog veel meer merken en types vind ik prachtig hoor, maar als ik daar een lijst van ga maken…

Zo zie je maar weer, zo jong, en zo’n interesse in ‘oude’ dingen.
Gelukkig waarderen mijn vrienden en ouders het, zij vinden het juist leuk! :wink:

Louis

Leetje Schreef:

Eddy C. Schreef:

Het karakter van sommige vintage horloges, het
gevoel dat ze uitstralen, het verhaal dat
erachter
zit (kan zitten)… Super!

Dit is mijn dynamic duo:

http://media.share.ovi.com/m1/s/1700/774a15c3a8e44

061a0fce3eb9f5f031b.jpg

En wat voor duo!
Dat zijn echt heel mooie klokken zeg…meteen een
stel topstukken!
Zo wil ik ook wel alles vintage!:wink:

Bedankt man! Ik ben er ook erg blij mee!