Onlangs in London geweest en per toeval in Burlington Arcade terechtgekomen. Daar zitten een aantal vintage horlogedealers. Beetje rondgekeken, veelal Rolex maar (net als heel London) is het een prijzige hobby om daar te shoppen. Wel een mooie Explorer met Cartier dial gezien als ook een paar Heuers en Bundes.
Grappig is het wel: horlogerie als een soort toeristenattractie: koop hier je Rolex uit je geboortejaar!
Bedankt voor het delen! Vraag me af of er nog echte horloge liefhebbers zijn die deze klokjes kopen. Lijkt me meer een afvink dingetje voor de zakenbankiers om erbij te horen; “vintage GMT Rolex met faded bezel uit geboortejaar, check!” Ik baal ervan dat ik mijn horlogehobby pas vijf jaar geleden begonnen ben en niet 25 jaar geleden. Toen lagen ze nog voor het oprapen.
BTW, lagen er nog echt exclusieve Rolex tussen, comex, milsub dat werk?
Burlington Arcade is wel aardig, maar idd veel te duur.
De winkel Vintage Rolex heeft overigens geen hele beste naam begrijp ik van Britse horlogevrienden.
zou ik ook denken, maar welke niet-kenner legt dat soort bedragen neer? Zouden die niet eerder een 116610 nieuw in de winkel kopen? Vraag me af hoeveel niet kenners weten wat een matte of gilt dial is, laat staan dat ze erop letten bij aanschaf.[quote=“Mark020, post:18, topic:73854, full:true”]
Matige kwaliteit voor veel te veel geld. Verkopen ook weinig aan kenners denk ik
[/quote]