Vintage gluren in London

Onlangs in London geweest en per toeval in Burlington Arcade terechtgekomen. Daar zitten een aantal vintage horlogedealers. Beetje rondgekeken, veelal Rolex maar (net als heel London) is het een prijzige hobby om daar te shoppen. Wel een mooie Explorer met Cartier dial gezien als ook een paar Heuers en Bundes.

Grappig is het wel: horlogerie als een soort toeristenattractie: koop hier je Rolex uit je geboortejaar!

11 likes

Ze hebben aardig wat liggen daar :sunglasses:

Hadden ze alle horloges niet gelijk kunnen zetten? Slordig gezicht zo… :wink:

Yep. Mijn jaar zit er ook bij en geen prijskaartjes…:heart_eyes:

Jakkes, allemaal van die lelijke dingen…

Yep laatste foto linksonder: very rare! Tsja ik hou het dan maar bij een steak

2 likes

Nou ja, zie ik op die 2e foto gewoon mijn Steinhart GMT staan. Ik wist niet dat die uit 1972 was :wink:

Ook bijzonder dat ze juist jouw steinhart daar hebben.

1 like

Echt heel exclusief dat Rolex…:stuck_out_tongue:

Groeten
Rutger

1 like

Je kunt daar beter pakken shoppen om de hoek. Die Arcade is leuk om te kijken, maar de prijzen haan nergens over.

Dan was het waarschijnlijk geen limited 1/1 ?

Jij hebt de jouwe niet meer begrijp ik?

Bedankt voor het delen! Vraag me af of er nog echte horloge liefhebbers zijn die deze klokjes kopen. Lijkt me meer een afvink dingetje voor de zakenbankiers om erbij te horen; “vintage GMT Rolex met faded bezel uit geboortejaar, check!” Ik baal ervan dat ik mijn horlogehobby pas vijf jaar geleden begonnen ben en niet 25 jaar geleden. Toen lagen ze nog voor het oprapen.

BTW, lagen er nog echt exclusieve Rolex tussen, comex, milsub dat werk?

Toch wel, is een van de weinige blijvertjes.
Topklok.

Er ligt echt alles, maar ook met bijbehorende (vraag)prijzen.

mooi stel daar bij mekaar!

Burlington Arcade is wel aardig, maar idd veel te duur.
De winkel Vintage Rolex heeft overigens geen hele beste naam begrijp ik van Britse horlogevrienden.

Matige kwaliteit voor veel te veel geld. Verkopen ook weinig aan kenners denk ik

zou ik ook denken, maar welke niet-kenner legt dat soort bedragen neer? Zouden die niet eerder een 116610 nieuw in de winkel kopen? Vraag me af hoeveel niet kenners weten wat een matte of gilt dial is, laat staan dat ze erop letten bij aanschaf.[quote=“Mark020, post:18, topic:73854, full:true”]
Matige kwaliteit voor veel te veel geld. Verkopen ook weinig aan kenners denk ik
[/quote]

Heb wel eens begrepen dat bij “Vintage Rolex” veel Russen, Aziaten etc komen kopen. Veul geld, maar weinig kennis.