Vintage gouden titus

Even een vraagje aan de kenners.
Heb deze gouden Titus op het oog?
Hebben jullie hier opmerkingen over ?
Is de prijs wat of te veel?
Winkel lijkt maar een prijs te kennen voor vintage chrono 's
Alvast bedankt voor jullie reacties .
https://www.tweedehandsshoprichard.be/tweedehands-horloges/vintage-divers/titus-vintage-titus-chronographe-watch-antimagnetic-17-jewels-twh00246-detail

Prijs is niet te veel maar schandalig.

Deze chrono’s gaan gemiddeld tussen de €350-600 weg afhankelijk van staat en onderhoudsgeschiedenis.

Mijn vader heeft nog een stuk op 10 van dit soort gouden chrono’s liggen, met service. Stuur maar een PB als je interesse hebt,

1 like

Als ik het even Checkte op eBay kwam ik ook rond dit bedrag uit maar dacht dat ik Mss iets over het hoofd zag.

Waar op Ebay kijk je? :thinking: Ik zie ze zo rond de 500-800 euro daar

Heb gewoon even Titus vintage chrono gold ingegeven en dan kwam ik Idd ook op prijzen rond 5 tot 700 euro uit. Niet de 1850.

Ah sorry, ik had je post verkeerd gelezen :upside_down:

1 like

Te duur inderdaad, maar 350 tot 600 is ook niet realistisch hoor :smiley:

Afhankelijk van staat en service geschiedenis is het 600 tot 900 euro gemiddeld.

3 likes

Misschien dat ze van Titus wat meer opbrengen dan maar ik verkoop op de beurs mooie 18k chrono’s met service voor €500 per stuk en dan nog neem ik de meeste weer mee naar huis dus het ligt misschien aan het medium dat je gebruikt voor de verkoop.

1 like

Ook het formaat denk ik, die Titus is 37-38mm ofzo? (39.5 met kroon :upside_down: )

Is een rare maataanduising zo he incl kroon.

Ik heb het inderdaad over de Titus modellen hé. Gewone 18kt chronos is 5/600 inderdaad ok. Titus is een verzamelwaardige naam, ze werkten hun landeron 48s mooi af, en kasten van mooie kwaliteit waardoor wijzerplaten mooi bewaren… plus zoals vermeld mooie maatvoering naar vintage normen.

1 like

Geen idee, meeste van die 18k chrono’s zijn 34-38mm maar volgens mij heb je Titus chrono’s ook in verschillende fomaten qua kast.

Kasten zijn net zo flinterdun als de anderen volgens mij en hebben holle lugs gevuld met hars of iets dergelijks, vaak deuken er in. Kunst is om gouden chrono’s te vinden die geen deuken hebben in de lugs.

Ja, maar ik bedoel dat ze goede kwaliteitsmaatstaven hadden qua stof en waterdichtheid. Er zijn opmerkelijk veel goed bewaarde Titus chronos met goede wijzerplaten. Voor een mooi exemplaar, cotes de geneve landeron 48, service net uitgevoerd, is 750 euro naar mijn ervaring een koopje :slight_smile:

1 like

Ik dacht dat @GhentWatch is een zeer interessant draadje had geschreven over vintage chrono s , maar vond het niet meer terug.

Jawel ik vind ze persoonlijk ook meer waard dan chrono suisse maar het blijven lastige horloges vind ik. Doordat de kasten zo dun zijn heb je zoals eerder gezegd snel deuken.

Tevens sluiten de achterdeksel vaak slecht aan, gelukkig zit er vrijwel altijd een messing dustcover onder.

1 like

Was geen apart draadje maar een veel te uitgebreide reactie maar je vindt hem altijd moeilijk terug.
Ging ook specifiek over gouden chronografen dacht ik. Even zoeken.

Kwam er op neer,
Gouden chronografen onder de 1000 euro zullen nagenoeg altijd vrij dunne kasten hebben. Maar je hebt duidelijke gradaties hierin.

  1. Chronographe Suisse te mijden, tussen de 400 en 600 kopen max,

  2. daarboven de merken die chrono suisse kasten gebruikten maar betere finissage gebruikten, zeg maar de chrono suisse premiums. Probleem is dat veel van deze merken ook veel duurdere massieve gouden chronos maakten. Waardoor wat wordt meegelift op de waarde van deze. Deze Titus is een klassiek voorbeeld van een chrono suisse die opgewaardeerd is door betere afwerking. Maar zo heb ik ook bv Gigandet chronos verkocht met dezelfde dunne kast maar wel met VJ7733;
    https://www.instagram.com/p/BQVGY93jp89/?hl=nl&taken-by=ghentwatch
    Deze heb ik verkocht voor 750EU per stuk.

Hoewel deze zeker ook een plaats hebben in de collectors wereld zou ik deze categorie ook mijden. Naar mijn insziens koop je een gouden chronograaf omdat het goud moet zijn. Als je content bent met een flinterdunne kast kan je naar mijn insziens beter kijken naar een gold plated exemplaar van een A-merk

  1. Kolomwiel en massieve kasten waarbij de sky the limit is, beginnende bij een 1000 euro en gaande tot 10.000en euros voor A merken.

Mijn tip van de dag? Zoek naar een Zenith gouden chronograaf. Kan je regelmatig voor een 1500 vinden, is kwalitatief ongenaakbaar en het werk erin is nagenoeg altijd een prachtig mouvement dewelke nog niet overgewaardeerd worden zoals een 156D.



Je zet me tot het idee al deze reacties eens in 1 topic te gooien zodat het wat uitgebreid kan worden.

5 likes

Jij bedoelt zoiets : https://www.chrono24.nl/zenith/zenith-compur-chronograph---vintage---18-karat-gelbgold---bj-19501951---handaufzug---aaw--id6503910.htm. Zie ik helemaal zitten iig.

Wijzerplaat heropgemaakt en veel te duur.

Heb je pb gestuurd @GhentWatch