Vintage horloge niet voor dagelijks gebruik

Ik draag ze allemaal, maar wel afhankelijk van de omstandigheden. Bij vochtige omstandigheden ben ik extra voorzichtig en draag ik liever nieuw.

1 like

Serieus? Is het zo erg? Ik dacht dat de oude Speedmasters al ‘bang’ waren voor water, maar de 806 spant dus de kroon?

1 like

Dat zie ik toch wel anders. Ik wil wel graag goed zorgen voor mijn vintage horloges. Een groot verschil met modern is dat bij vintage onderdelen niet of nauwelijks meer te vinden zijn. Dus als het mis gaat wordt het een lastig verhaal. Daarom is een modern horloge dan toch net even wat zorgelozer te dragen.

3 likes

Grappig, ik deed exact hetzelfde!

2 likes

Waarschijnlijk is de kans op serieuze schade aan je horloge groter omdat je zo eerder op je giechel gaat :joy:

7 likes

Ligt er aan wat je dagelijkse activiteiten zijn werk wat ik doe zou het niet kunnen,
en zou ik het niet willen.
Als je een kantoor baan hebt oid dan moet het kunnen.

Hahaha, herkenbaar.
Met vintage gaat het handje even van het stuur.
En als het regent blijven de oudjes in de kist.
Laatste nieuwe in deze beschermdrang :
Ik heb een prachtige Favre-Leuba uit ca. 1970, met frisse rode lijntjes en die houd ik uit de volle zon ivm mogelijk verbleken ervan.
Het wordt steeds gekker… :joy:

Maar als regel: ik draag ze allemaal !

17 likes

En nep-applaudiseren bij een concert oid… :sweat_smile:

4 likes

De klap op tafel ook met rechts. :joy:

2 likes

Of met je hoofd :sunglasses:

1 like

11 likes

:joy:

1 like

Gewoon een beetje voorzichtig zijn met water en schrokken. Maar ik wissen eigenlijk elke dag af tussen deze 3. Ik draag niks anders.

3 likes

Echt? Ik rijd 365 dagen per jaar met mijn fiets door Amsterdam en mijn meest recente horloge is denk ik uit 1980

5 likes

Als ik over kinderkoppen fiets dan haal ik altijd m’n linker hand van het stuur, om zo iets minder schokken op te vangen met m’n horloge.
M’n arm als een soort van schokdemper :joy:
En ja dat gaat redelijk ver, dat weet ik :grin:

6 likes

honderd procent same, zelfs met moderne mechanische uurwerken :sweat_smile:

1 like

Geloof mij: het maakt dus niet uit

Heb je ook horloges zonder schokprotectie? :thinking:

Ik doe dat ook, in het begin zelfs zonder erbij na te denken.

Maar ik vind het mooi om te horen dat er mensen zijn met goede ervaringen qua vintage schokbestendigheid! Denk dat veel mensen automatisch (te?) voorzichtig worden met hun geliefde vintage horloge om de pols, mijzelf incluis. Toch neem ik liever het zekere voor het onzekere en vermijd ik risico zo veel mogelijk.

Omgebouwde zakhorloges? :grin: