Vintage horloge rond de 2.5/3K?

Ik sprak met een vriend van me wat over horloges, en liet hem ook mijn Rolex 16014 zien (zilveren plaat). Ik vertelde hem er ook bij dat het vrij waarde vast is, naast dat het natuurlijk heel mooi spul is. Ik gaf o.a. aan dat ik augustus vorig jaar 4.3K ervoor had betaald, en het nu al rond 4.6-5K gaat.
Hij vond en het horloge mooi (en de geschiedenis van de Datejust lijn) en het waardevaste gedeelte sprak hem aan.

Echter is 4.5K iets te ambitieus. Hebben jullie suggesties voor stalen horloges (stalen band), vintage, rond de 2.5-3K? Mijn DJ is natuurlijk 36mm, ik denk dat hij prima iets groter kan dragen ook. Boven de 40mm is wel erg groot.

Ben benieuwd naar suggesties!

Hoe vintage wil je het hebben? Heb er zelf twee in deze prijsklasse:

• Omega Speedmaster Reduced
  • Omega Seamaster 120

Iets meer richting is wel handig hoor, want er is ontzettend veel te vinden op dit gebied.

2 likes

Klopt, ik geef het eigenlijk bewust niet heel specifiek aan… Heb namelijk weinig idee verder van z’n smaak, dus ik denk ik laat dan gewoon eens wijdverspreid wat zien hahah

Omega constellation, polerouter, grand Seiko. Heb je zo horloges voor minder dan dat budget die minstens even goed zijn :innocent: Of zoekt hij wat sportievers?

Succes met onderhoud!

In het groene gedeelte zal 99% het vast met je eens zijn, maar als je vriend dit als investering ipv hobby ziet, zou ik toch maar geen garantie geven…
We zitten langzamerhand toch echt wel in de buurt van de bubbelpiek…

3 likes

Polerouter is eentje waar ik zomaar helemaal niet aan dacht, dat zijn best leuke horloges!

Niet per se sportief, niet per se dress. Vind zelf de Datejust op de jubilee er een mooi voorbeeld van.

Garantie geef ik hem zeker niet, hij gaat het ook zien als hobby (ten minste, daar zorg ik voor). Alleen het idee dat het niet na aankoop niet meer te verkopen is, dat is wat minder.
Moet wel zeggen, vintage zijn natuurlijk al wat waardevast bewezen. Niemand kan alsnog in de toekomst kijken

1 like

Beetje moe van zo’n opmerking. Voor een ervaren horlogemaker is dat uurwerk prima te onderhouden.

Uit een topic waar je zelf op hebt gereageerd zie je de prijzen voorbij komen:

Gewoon de officiële prijs voor onderhoud bij een Omega certified center, of rond de 250 euro bij een onafhankelijke horlogemaker.

3 likes

Vind het eigenlijk ook wel iets hebben, laat zien dat het een horloge is met complicaties die ‘lastig’ onderhoud vereisen. Geen simpel ding dus!

Beetje out of the box en steeds zeldzamer aan het worden:

Vintage 38mm Fortis Cosmonauts Chronograph :sunglasses:

3 likes

Mijn SKX is over te nemen voor €2250
Toekomstig klassieker en ze stijgen in waarde. Ipv er zelf 20 jaar op te passen calculeer ik mijn winst alvast in.

3 likes

Voor dat geld zou ik niets als investering kopen, gewoon kopen wat hij mooi vindt en als het later meer opbrengt heeft ie geluk!

1 like

2 likes