Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

:thinking:
Valt wel mee denk ik.

Nee joh, Eterna is leuk maar hoef ik niet te bezitten.
heb al iets anders onderweg… binnenkort meer hierover :face_with_hand_over_mouth:

In ieder geval wel als hij goed loopt …

1 like

‘Läuft an’ is ook niet echt prijs opdrijvend lijkt mij. Verder geen verstand van maar gezien het fotootje voor de maat lijkt 33 - 34mm een wild guess. En ja - op het oog best leuk maar het lage resultaat lijkt indicatief voor een la-maar :relieved:
Succes met de volgende tip :+1:

Horloges met een lage prijs is toch juist het hele doel van dit topic :thinking::face_with_raised_eyebrow: Liet jij de koopjes op de rommelmarkten vroeger ook liggen onder het mom van dat is een la-maar? :wink:

Dacht even dat het eBay betrof hier? Beroemd om de spotkoopjes natuurlijk… Ik ging overigens in op de discussie om wat er mis lijkt met deze chronometer - normaliter wordt vrijwel elke tip hier vakkundig op basis van fotomateriaal gescreend op polijstschande of littekens van de rotor op werk of deksel. Zelf lees ik ook nog even de tekst ter info.
Sorry moet me er ook niet mee bemoeien :relieved:

Ik vond het een erg mooi koopje. 200 euro? Welke chronometer van een respectabel horlogehuis koop je daar nog mee? Een nieuw seikootje kan je ermee halen, ja. Dit is een inhouse chronometer met volgens mij een linen plaatje. Tsjah…

2 likes

Welnee, een educated guess :grin:

Ik weet 't niet, hoor. 33mm is echt niet gek voor een jaren '50 klokje.
Linnen dial, volledig origineel, chronometer automaat? Voor 220 ballen?

Exact dat.

1 like

‘läuft an’ - was er laatst niet een Universal gepost die volgens iemand hier aanliep…?. Rotor speling denk ik dan in mijn onwetendheid. :+1: Maar ik had hem - de Eterna - dus moeten kopen begrijp ik nu

Volgens google translate is “Lauft an” “starts” in het Engels.

‘Lauft an’ wil zeggen dat ze loopt :slight_smile:

1 like

Ik spreek hoogstens anderhalf woord Duits maar ‘lauf an’ las ik eerder als ‘start op’. Mocht het inderdaad rotorspeling zijn dan zou dat de zaak compliceren.

Overigens ‘moet’ je niets maar je had ook direct volledig kunnen zijn door te zeggen waar je je (vrij stellige) mening op baseerde, in plaats van later deze aanvulling te doen en te doen alsof je neus bloedt :wink:

Läuft an’ was het eerste dat ik noemde … - volledig in de veronderstelling dat het aanlopen betrof - zoals wel omschreven bij fietswielen. Niet gechecked maar het betekent inderdaad vooral aanvangen dus beginnen ofwel aanslaan en las ik - ook wel beslaan van glas. Dat zag ik na jullie correctie. Mijn fout; excuus aan jullie.

Daar heb je bij nader inzien gelijk in. Ik sloeg kennelijk teveel aan op de daaropvolgende zin om dat te onthouden :sweat_smile: dus ook excuses van mij.

En nu maar weer on-topic.

1 like

Conclusie: het was een bijzondere chronometer van een leuk merk, voor een leuke prijs.
NA vintage moet toch in de service dus de kosten daarvan komen er altijd nog bij…

Oh ja, en Duits is een lastige taal :wink:

4 likes
1 like

Die niet gezien lol
Eigenlijk wel eens benieuwd want heb morgen een afspraak in rotterdam, maar hier staat geen nr bij zie ik.

Tis een polerouter… maar mist alles wat de polerouter design zo kenmerkend maakt. Rechte lugs, geen ring.

Heel degelijk ontwerp maar niet sexy. Standaard 50s dresser.

BAM.

3 likes

Dat vind je terug in de prijs

3 likes

True. Maar dan is het ook niet een uniek horloge.

Deze is een tijdje terug verkocht op ebay voor rond de 550 euro…herken de foto…wordt nu geflipperd of de fotos gejat en dus fake advertentie