Vintage horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Met een beetje geduld en oplettendheid is dat goed te doen hoor. En kinderen kan je aanleren om je horloges niet open te maken om aan de wijzerplaat te likken. :smile:

Nog wel een tof ding zo. Te ver voor mij en ik heb sowieso te veel op de backlog staan, anders had ik het nog overwogen.

Mwah al die zogenaamde provenance claims van oude horloges ā€˜uit de oorlog’ moet je met een bus zout nemen.

Ik zie een gezondheidsrisico in matige staat. Om mijn zuurpruimerij goed te maken: hier een gezondheidsrisico in prima staat.
https://www.ebay.com/itm/226898002917?_skw=eterna&itmmeta=01K1PBXCKPCCMRSCDAPRBQAYCC&hash=item34d42cc3e5:g:Nl8AAeSw2JhojKsT&itmprp=enc%3AAQAKAAAA4FkggFvd1GGDu0w3yXCmi1eNwUuT8m7480c6UU1OMj23SdJYKzvydJyB8kGXFip1Q03fjD9F2aizhkiq9oUCuRfUEVTqIV4WALnAEp4xw%2BL2GJI5nRAb7SsJ68gXEgRNczdwMH2%2BtDm4G3cRqgXOuxBX1CvED7U%2Flx%2FeMUcwIwQkC5DUQEZpY%2FGOKzhLrqDF1qENqGZpNq1v8NZRpy3t8t3dbNKC49sUgP%2FbsOjzt03SzQQjj3KTBGEM2JLoyeeMM%2F99RiWhQHASHggaXWEq%2FWnW4QO%2F0e2cL3JBqoqs1Ktu|tkp%3ABFBMjMr1y41m

1 like

Dat hoofdstuk in de handleiding heb ik gemist. Hier wordt regelmatig een afstandsbediening of iets dergelijks afgelikt.

Ongetwijfeld. De D markering op de caseback lijkt echter wel te kloppen. Maar of dat wat zegt? Ik heb geen idee…

De meeste militaire horloges op verkoopsites zijn geen militaire horloges.

3 likes

Casio DW-403 onder de marktwaarde

Omdat ik vanaf mijn tienerjaren een Casio DW-403 Surfing Timer heb gehad, houd ik met een schuin oog de markt van dit type digitale Casio (non G-Shock) in de gaten. Meer om te zien hoeveel er nog opduiken. Vooral in Japan staan ze regelmatig te koop in goede, of zelfs NOS staat. De verkoopprijs schommelt tussen de 450-950 euro (die met hoge prijzen worden vrijwel nooit verkocht). Dus deze is wellicht interessant.

Compleet met het originele bandje en gesp. Geen schade aan de lugs en bezel. Dat hebben gebruikte exemplaren wel vaak, sommigen hebben zelfs maar 3 lugs… Deze oogt wel gebruikt, maar niet zo intensief als ik vroeger deed (surfen, mountainbiken, etc).

Het model stamt uit begin jaren '90, dus het telt eigenlijk als Youngtimer.

In het verleden hebben een paar Hf-ers ook een Dw-403 933 gehad en er is er zelfs eentje opgeknapt binnen Hf. Ze zijn het waard. Maar voor mij is het vooral sentiment Ʃn leuk om nu op andere bandjes dan dat stugge rubber te dragen. Dat had ik toen moeten weten! Voor over mijn wetsuit. :sunglasses::love_you_gesture:t3:

https://ebay.us/m/PJRg79

Seiko Bell Matic

1 like