Het openlijk dragen van hakenkruizen is verboden.
Ja ik was wat kort door de bocht.
Een bijdrage aan ![]()
![]()
Overigens sluit ik niet uit dat er Zwitserse fabrikanten waren die zowel aan de Britten als aan de Duitsers leverden. Geld is geld ![]()
Denk ik ook - meen me in elk geval te herinneren dat destijds mijn Record versie een DH versie was, en niet dirty ![]()
Verbaast me niks. Strikt genomen betekent neutraliteit dat je je ten opzichte van beide partijen gelijk opstelt. Dus je mag van twee walletjes eten ![]()
Je kan een heel merk bouwen op je schimmige verleden. Vraag maar aan IWC
IWC had met de Mark X een dirty dozen horloge en met de Beobachtingsuhr (later big pilot) een horloge voor de Duitsers. Beide lijnen hebben ze na de oorlog in leven gehouden en hebben ze geen windeieren gelegd
Seiko Chariot ! Die dial…50 jaar oud, Hi Beat, two hands, Roman numbers
Is best bijzonder & mooi - dus erg verleidelijk denk ik… (gelukkig koop ik niet online
)
Leuke vintage uit 20er jaren iemand?
https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/p1212392661?conversionType=crosssearch
Denk dat het dit merk is
Mooi he. Potverdorie.
https://www.vinted.nl/items/7638727902-orologio-crono-wyler-vetta-automatico
Vetta met chrono automaat en maanfase, volledig origineel zo te zien. Prachtig in iedere collectie. Maar ff niet in de mijne.
Met zulke oudjes in Japan moet je wel opletten of de kast origineel is, het gros is al een keer vervangen. Ik heb bij deze ook zo mijn twijfels, maar zeker weet ik dat uiteraard niet ![]()
Ik vermoed dat deze 5 snel weg is
Ik heb de niet de indruk dat dit ding “fully original” is. De kastcode op de case back levert voor wat ik zie een ander model op. Dan kan je nog stellen dat de caseback niet klopt, maar dan is 'ie in elk geval niet volledig origineel.
Ik betwijfel ook of deze kleur origineel is. En als je gaat googlen op de referentie van de wijzerplaat kom je diverse modellen met diverse kleuren van deze plaat tegen. Ik zou er omheen lopen - en niet op de eerste plaats vanwege die aartslelijke uur-indicaties ![]()
Ok, dat zou kunnen inderdaad, ik vond de wijzerplaat er wat trendy-achtig uitzien, zoals bij courante microbrands.
Er zijn ook wel originele seiko’s met arab numerals, maar die zijn gewoon nog nieuw te krijgen.
Zou zomaar kunnen, bij 70s vibe die kast
Prachtig, maar uhmm mist er niet iets ![]()
Boh, zo blind gestaard dat ik die wijzers (of de afwezigheid van) gemist heb