Longines werd idd in 1832 opgericht door Auguste Agassiz en later in 1852 door zijn neef Ernest Francillon overgenomen. Pas in 1867 was de “longines fabriek” een feit en vanaf dan was de naamgeving Longines en de zandloper min of meer standaard (niet altijd). Pas in 1889 zijn de naam Longines en de zandloper vastgelegd omdat pas op dat moment er een Zwitserse wet kwam ter bescherming van horlogemerken.
Vraag is of de agassiz op je horloge die agassiz is, indien ja is het een mooi stukje Longines geschiedenis. Gezien de serial op het movement is dit best mogelijk, die serial zou hem in 1875 plaatsen
de open caseback hoort wel niet en is een latere aanpassing of recased.
Thnxs. Ik had mikrolisk alwel voorbij zien komen.
Had er alleen nu niet aan gedacht.
Ik zal ook nog is even in de boeken duiken om te kijken of ik iets kan vinden hierover.
Het is inderdaad een zakhorloge met een nieuwe kast.
Die wil ik wel, heb je even een PB gestuurd ![]()
![]()
Ja zeker. Veel geschiedenis over de horlogerie. Mooi boek
Atlantic € 470
chrono24.nl/atlantic/starflash–id46149584.htm
Apart. Mooi?
Oh ik zie nu dat mijn ‘link’ niet echt goed werkt. Wij gewone burgers met tl-1 zijn nogal kreupel gemaakt.
Dan maar screenshots. Ik vind dit een intrigerend horloge van een merk waar ik niks van af weet. Staat dus te koop voor bijna €500,- ?! Veel geld, wel apart.
Wauw! Die ken ik nog niet!
Elma gespot
https://www.vinted.nl/items/8869659172-elma-machine-nettoyage-horlogerie-vintage-made-in-germany
Ach je bent al bijna op de helft ![]()
Zeker, Bas was hem alweer vergeten door Alzheimer Light. Maar op eBay te koop voor minder in NOS vanuit Groot Brittannië. Verkoper had er destijds meerdere ook met groene plaat. Maar met verzenden, import/BTW kwamen ze op 415 per stuk. Gewoon te gortig.
Pontiac International LED horloge - Vintage
Bieden
Bijzondere Pontiac
Ik weet niet of dit een goede deal gaat worden, maar volgens mij is dit één van de mooiste Orients. Ik heb zelf de reissue.
Bijzondere vormgeving, doet aan Storm denken en dan gemaakt voor Paul Smith, een luxe kleding merk met boutiques o.a. in Amsterdam.