Doorgaans worden in dit topic goedkopere horloges gedeeld, maar verder is dit horloge toch een deal in mijn ogen.
Zo te zien 14 karaat goud, vraagprijs zou ongeveer de sloopgoudwaarde kunnen zijn.
Verder is het een tot polshorloge omgebouwd zakhorloge, verzamelwaardigheid daarvan is wat beperkt, dus waarde is goudwaarde.
Idd. Dat dacht ik ook.
Alleen de wijzerplaat geeft aan frankkurt am maine
Op de deksel staat le locle en in de deksel staat als meesterteken als ik het goed zie een haas welke wijst naar een kastenmaker uit Biel.
Verbeter me als ik het fout heb maar is dit geen rare combi of heb je dit al eerder gezien.?
Op de rand van de kast staat iets over schietcompetitie in Frankfurt, dat komt dus overeen met de wijzerplaat. Je zag in die tijd wel vaker dat op de wijzerplaat de naam van een plaatselijke juwelier stond, maar vervolgens op de kast de naam van de echte fabrikant.
Overigens kochten die de kasten vaak ook weer gewoon in, dus dat daar weer een merkteken van een kastenmaker op staat is ook niet raar.
Thnxs ![]()
https://www.vinted.nl/items/9476249281-montre-timex-electric-dato-vintage-garantie-3mois
Werkende Timex Electric, met garantie en fraaie kast/wijzerplaat. Bandje moet je doorheen kijken ![]()
Iemand hier gekocht
leuke hoor
Vanwege het glaasje durf ik het zelf niet aan: ik herinner me niet dat mijn Swatch Irony zoveel vertekende, maar misschien ligt dat aan de camera. Voor een Panda is dit een koopje:
Een hele fraaie Favre-Leuba met patina, voor de prijs van een matige Mumbai Special (die dat dan niet waard is imho).
Wel erg klein denk ik.
Die 33mm excl kroon lijkt me optimistisch.
Goede verkoper, al meer bij gekocht. Heeft regelmatig leuke horloges te koop ![]()
Altijd goed om scherp op te zijn, maar gezien het uurwerk en vulring vertrouw ik het wel.
Nee, goed punt ![]()
Van bovenaf is het niet te zien, het zal toch geen groothoek-vertekening zijn?!
Ziet er wel raar uit sowieso, moest die lug zo hard verbogen zijn zou de band voor geen meter aansluiten. ![]()
Vanuit de andere hoeken zie je niets geks, is groothoek. Nog een reden om op 35mm te fotograferenâŠ
Lijkt mij ook vertekening.
Wie maakt er nou weer detail fotos met een groothoeklens?