Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

:heart_eyes:

1 like

Niet vintage, maar dit gereedschapje werkt perfect om jaren 70 Seiko quartzen open te draaien.

1 like

Net e.a. Gekocht dus er moet eerst wat uit :sweat_smile:

1 like

Wat een ding!

5 likes

Ik ben al voorzien maar er staat een Elma te koop voor de sleutelaars…

3 likes

Dit topic gaat over vintage aanbiedingen.

1 like

Over de lume in de wijzers twijfel ik, verder een originele en redelijk nette Tissot T12 chrono.
Deze T12 chrono’s zijn/worden schaars in originele staat, veelal zijn de kasten kapot gepolijst en hebben de dials waterschade gehad.

Dit model Tissot (ik heb hem ook :blush: ) brengt een hoop kwaliteit met zich mee vind ik.

  • Uurwerk: Lemania 873 (basis voor de omega 861)
  • Gay Frères stalen band (AP Royal Oak, werden in die tijd op GF banden geleverd)
  • Compressor kast

Aan dit alles hang natuurlijk wel een prijskaartje.

1 like

Mooie white shadow

2 likes

Met invoer uit Tokyo wordt de prijs minder aantrekkelijk. Plus, de waarden op de timegrapher zijn niet om over naar huis te schrijven, zeker niet na een zogenaamde service een half jaar geleden…

1 like

Eterna buckle

Tissot ref. 44940 op het UF.
Ook wel; Tissot Pepsi
Ook wel; Tissot Doxa

9 likes

Wat een gaaf ding!

1 like

Inderdaad een hele leuke duiker. Was jammer genoeg iets te klein voor mijn pols, dus later verkocht (voor aanzienlijk minder dan vraagprijs hier, weliswaar niet met doos en tropic, wel de originele bracelet).


Ik vraag me overigens af op enkele UF foto’s waar die plaat zo opvallend blauw lijkt niet een filtertje hebben.

1 like

Ik vind het een mooie stalen band, past mooi bij het horloge :+1:

Ik denk het niet maar het zou goed kunnen dat de foto’s een filtertje hebben.
Maar een ‘diep’ blauwe dial is naar mijn weten origineel (net als bij de PR526).

Overigens is deze dial iets verkleurd naar paars, wat ik overigens wel tof vind.
Ik zag laatst een PR516 die ook van blauw naar paars is gegaan… bij Rolex betaal je daar dikke premium voor :sweat_smile:

Paars:

Blauw :point_down:

6 likes

Mooi plaatje van een JLC, koopje… Niet echt, wel mooooi

1 like

Mooi en helemaal geen gekke prijs:

516 met verkleurde dial. Duiste verkoper.
Nog 16 min te gaan en staat nu op 124 euro.

2 likes

Nog liefhebbers voor het eerste bondwatch

1 like

Viel nog mee, 140 euro.

1 like

Ik had geboden en heb de veiling ook gewonnen. Toen bleek de verkoper alleen binnen Duitsland te verzenden, dus hij heeft de koop geannuleerd.
Nu kan ik op zoek gaan naar een contact in Duitsland, maar dat laat ik maar zitten. Het was tenslotte nogal een impulsieve koop van me.

Bedankt voor je tip!