Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Eerste weggever voor mij was deze; je ziet hier langs de rand duidelijk resten van putcorrosie waar overheen verchroomd is:

s-l1600 (8)

Aan de achterkant van de kast zie je de nodige beschadigingen van het openen van de kast, maar deze beschadigingen zitten ook onder het chroom. Als deze kast nog origineel was geweest had je messingkleurige krassen gezien.

Verder zijn kasten aan de binnenkant zelden zo glad gepolijst; origineel was die brede rand om het uurwerk waarschijnlijk gewoon mat.

Ik ben overigens niet perse tegen het opnieuw verchromen van horlogekasten; maar zet dat er dan gewoon eerlijk bij :roll_eyes:

6 likes

thanks!

1 like

Haha jammer dan! En dit is een Indian, oud motoren merk
:grimacing:
Helaas ook hier maar heel even van de naam genoten :sunglasses:

1 like

@SybrenAnne koop dan!

Maar, ik hùb al een 4S15

(geen geld trouwens, deze)

De Moeder van Alle 4S15’s ! :slightly_smiling_face:

Ik kan helaas niets meer zien op Uhrforum omdat mijn account daar onlangs gehacked is.

Nu moet ik aan een moderator vragen om mijn password te resetten, maar ik kan helemaal niets meer, ook geen bericht naar een moderator sturen om dit te vragen :frowning:

Zou iemand hier dit voor mij kunnen doen? Mijn gebruikersnaam daar is ook XXoF.

2 likes

Leuk Tissot’je, vond ik. Wel errug duur.

1 like

Heb melding voor je gemaakt.
Wacht op antwoord

4 likes

Movado Datron HS 360 Sub Sea :D. Ben een beetje bevooroordeeld want heb hem zelf ook
 :stuck_out_tongue:

Schitterend 3019 PHC uurwerk. Eerste automatische Chrono van Zenith. Samen met Cal 11 van Heuer (en de rest) en de 6139 van Seiko de eerste automatische Chronograph maar in mijn ogen is de 3019PHC verreweg de mooiste.

Bakelite bezel, prachtige wijzerplaat, wijzerplaat ligt heel mooi hoog / vlak onder het glas, goede maat, uniek, echt een prachtig horloge
 en ik vind hem niet duur.

Wel een horloge wat (vind ik) het beste staat op een stalen band. Maarja je moet wat te wensen houden.

https://omegaforums.net/threads/movado-datron-hs-360-super-sub-sea-chronograph.112257/

4 likes

Deze persoon heeft heel veel seiko 5’jes liggen. Ook nog modellen die niet op de foto staan.
https://www.leboncoin.fr/montres_bijoux/1761853306.htm/

Mijn Frans was niet goed genoeg voor een deal, maar misschien heeft iemand anders meer geluk.

Eterna met een Iraqi crest.

Ik ben een Omega chronograph met een cal 321 tegen gekomen dik niet uit mijn gedachte kan zetten.
Ik heb echter een vraag over de wijzerplaat, ik mis tussen de 12 en 1 de pijl die er normaal op staat.
De verkoper geeft aan dat deze er vaker niet op staat maar ik kan hier niets over terug vinden op internet.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
IMG_7993IMG_7996

1 like

Voor dit soort vragen is er een aparte categorie, te weten: ‘vragen over echtheid type, waarde etc’

1 like

Dank je ik zal hem zo opzoeken en daar plaatsen. :+1:t3:

Voor de klusser

@Bizzarrini geinig ding zeg! Ziet er wel heel dik uit, maar er staat toch echt 12 mm. Klopt dit?

Geen idee, wel al gereserveerd zie ik. Ging snel!

Was inderdaad erg goedkoop. Maar de staat, met name de wijzers was ook wel matig.

Ze zijn vrij klein in diameter waardoor ze gedrongen lijken. 12mm lijkt me idd wel wat te dun. Maar zo’n 13mm zou mss wel kunnen.

1 like

Deze verkoper heeft een lading oude UG bandjes (zonder gesp helaas), 18mm,19mm en een enkele 20 en 22mm

@Reverso_Fan mea culpa als dit niet je lat haalt :wink:

2 likes