Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

:rofl:

OK, zoek jij dan maar eens wat vergelijkbaars voor een betere prijs :wink:

1 like

Zal mā€™n best doen

1 like

: Vintage Baume & Mercier Chronograaf Ref. 3901 /18K Solide Geel-Goud/ Lande

Oeps ga nie goe nie

Moet nog wel wat leren geloof ik? :joy:
Maar via een omweg (Belgiƫ)
Heb ik deze nu in bezit, toch wel een beetje vergelijkbaar?

1 like

Bedankt voor deze constructieve bijdrage aan het topic.

2 likes

Ik kreeg eergisteren bericht dat het pakketje weer retour is richting Finland. De verkoper gaat hem nu opnieuw versturen. :dizzy_face:

2 likes

Dit lijkt mij wel een aardige deal, ondanks de minpuntjes (verguld, kroon niet origineel). De wijzerplaat maakt veel goed!

https://omegaforums.net/threads/cal-501-seamaster-clean-3-6-9-12-dial-serviced.125069/#post-1688681

2 likes

Voor mij toch een totaal ander niveau van begeerlijkheid. Degene die ik postte is een jaren 30 monopusher met Landeron Hahn kolomwiel en stalen 40 mm kast. Zoiets is vrij zeldzaam en zou ik best in de collectie willen hebben. (Al zie ik nu dat het achterdeksel waarschijnlijk niet origineel is)

Een 36 mm jaren 50 Landeron 48 met een gouden kast kun je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat kopen (no offense). Nu staat er in dit geval een bekende naam op de wijzerplaat wat de waarde uiteraard verhoogt maar die meerwaarde zit hem dus vooral in de merknaam. :thinking:

Uiteraard zijn dit soort dingen persoonlijk; ik post hier een link omdat ik die monopusher een interessant horloge vind, en iedereen mag daar een andere mening over hebben :blush:

7 likes

Nog knutselaars met een voorliefde voor spoorweg horloges? Losse kroon en waarschijnlijk meer euvelsā€¦ Maar leuke dial met een spoormaatschappij logo (zelf niet zo in thuis) ?

Is inderdaad een hƩƩl ander horloge. Maar dat doet zeker geen afbreuk van jouw aankoop. Ik heb ook een bijna identiek horloge als deze. Zelfde binnenwerk en gouden kast, enkel een ander (minder klinkend) merk, geen applied numbers en de wijzers zien er niet meer zo gaaf uit. Deed toch even pijn toen ik deze zag staan, want lijkt me een heel goede koop! Veel plezier ermee.

Ohja, het feit dat het Landeron 48 veel en breed is gemaakt, vond ik een voordeel bij een vintage stuk. OkƩ, het is dan misschien niet zo zeldzaam, maar is dan wel des te makkelijker om te laten servicen/herstellen.

2 likes

Volgens mij is dit best een aantrekkelijk horloge. Benieuwd hoe lang hij te koop staat.

Ik weet niet of de prijs marktconform is maar ik vind het een gaaf horloge.
https://omegaforums.net/threads/50s-tissot-fantastic-black-guilloche-dial.125233/

8 likes

Gaaaaaaf. 100 euro afpingelen en goan :slight_smile:

3 likes

Leuke Tissot ref. idd, met de fat-lug kast :+1:
Prijs is aan de ā€˜teā€™ hoge kant vind ik, heb een beetje twijfels mbt de originaliteit van de dialā€¦ wat denk jij @wbcoupe?

2 likes

Heb ook een beetje het idee dat het om een redial gaat door de wat vreemde lume en de erg nette conditie voor een wijzerplaat met radium. Maar zeker ben ik er niet van. Als het een redial is, dan wel een hele nette :+1:

2 likes

Mooie case! Bijna de fish lugs die ik laatst ergens op een Eterna spotteā€¦:hugs:

1 like

Gave wijzerplaat met 35mm kastje.

4 likes