Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Volgens mij jaren 40 en vroege 50,
Toen het nog Universal met daaronder in kleine letters geneve was, dus periode voor het eerste U logo

Vroege/medio jaren 50 beginnen ze met de applied u.

Ik heb wel dit soort gespen gezien op de oudjes. Staat dan Universal Geneve aan de onderkant.

Niet met 2 loops

Mocht je nog willen weten waarvoor die single pusher is weggegaan dan moet je hier even klikken :wink:

1 like

Het is niet veel, maar het kost ook niet veel. Rosé plated Polerouter-kloon. Leuke gok voor iemand?

1 like

Leuke jaren '40 Eterna. Ik ben er niet zeker van of de lume in de wijzers authentiek is.

1 like

Eentje in de categorie ‘geweldige staat doch geweldig duur’.

3 likes

Die is wel heel nice idd…

Helaas ook nog eens !@#$ UK seller.

Ja… maar die blaast de jouwe (jij hebt een identieke toch?) wel uit het water wbt staat :drooling_face:

Die heb ik al even niet meer. Ze zijn overigens niet geheel vergelijkbaar. De mijne had een heel eigen smoel met die ‘starfish’ patina en aparte wijzers, die hierboven is een stuk meer klinisch. Elk super in hun eigen recht.

3 likes

Ah… dacht dat jij een identieke had. Ik heb precies dit model met deze plaat eerder gezien op HF dacht ik.

Prachtig hoe die ringen van de lunette met het licht spelen. Hoe scherper de kast hoe mooier het effect.

Om in de Eterna(matic) sferen te blijven. Geen geld. Wel beetje gruizige lume

2 likes

Gewoon een beetje cape cod :face_with_hand_over_mouth:

Dat vond ik nou ook altijd. Zeker in het volle licht. Nog een uit het archief, om het af te leren:

1 like

Omega vintage herenhorloge 42mm
€ 375,00


Wat denken we hier van?
1 like

mariage of fake. Niet interessant dus.

2 likes

Hier kwam ik toevallig bij uit: Een NOS Avia Alarm horloge uit 1974

Geen idee, wat die moet opbrengen, staat er niet bij. Maar daar is hier zeker wel een geïnteresseerde voor…

troep

1 like

Geen deal want de veiling is al afgelopen; ik moet even mijn ‘frustratie’ kwijt. Ik was vergeten een reminder te zetten en deze fraaie doublé Certina is precies onder de radar gegaan. Jammer!

4 likes