Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Zo gaaf, die zoek ik al jaren. Nice piece!!

Als je er nog een hebt liggen stuur je maar een pm;)

Veel lezen over waar je op moet letten en dan toeslaan op yahoo auctions:
Deze heel snel gezocht hoor

2 likes

Wat ik van Recta heb ziet er behoorlijk degelijk uit…

4 likes

Deze kerel op ebay is een oplichter al zn buckles van ug zijn fake, wel eens bij hem gekocht als test

1 like

Knap ding! EPSA-compressortje.

3 likes

Een medelid wees me er terecht op dat de kroon niet origineel is. Een goede verstaander haalt er dus nog een betere deal uit :sunglasses:.

1 like

Eterna 36000bpm

2 likes

Mooi man :+1:t3:

1 like

Dankjewel - bijzonder gevalletje ja en

ik geloof mijn enige oude rechthoek/vierkant met stalen kastšŸ˜‹
Ook nooit iets anders meer van dit merk kunnen kopen. Nog wel een andere ā€˜nos’ stalen rechte Duitse kast, Porta, maar dan weer zonder uurwerk…:relieved:

Zo’n mooie chrono zie ik niet vaak voorbij komen.

2 likes

Sund dat ā€˜ie gold plated is. Beetje vlees noch vis.

Oh, en volgens de site komt ā€˜ie uit de jaren 70. Aardige schatting, zitten er denk ik maar zo’n kwart eeuw naast.

5 likes

Er passeren in het blauwe wel vaker opmerkelijke zaken, maar dat verhaal van die ā€˜arme man’s Heuer’ vind ik toch eerder op MP thuis horen…

1 like

Wat is ermee dan? (Ben niet zo bekend met heuer ot dat horloge)

Die Benrus is wel een redial .

1 like

Oh shit, was er al bang voor. Vind de datumhand of hoe je het ook noemt wel echt supercool.
Thanks voor de heads-up!

Edit: Nu ik weer kijk zie ik dat de lijntjes ook niet bepaald zorgvuldig getrokken zijn… :sweat_smile:

1 like

Klopt. Die dag aanduiding is heel cool. Zijn veel horloges uit die tijd die dat hebben. Meeste triple dates enzo.

Nu volgens mij alleen de oris big crown pointer date nog.

1 like

Jammer eigenlijk dat dat uit zwang geraakt is. Vind ook de vorm van de hand erg leuk. Doet mij denken aan een oude dolk/kris die mijn pa vroeger had…

1 like

Nou - is nog keus genoeg hoor : Omega, Zenith, Eterna, M&M, Longines, Frederique Constant, Jaeger-Lecoultre, Patek Philippe etc.
Tissot heeft overigens een leuke variatie door een halve wijzerplaat voor de datumwijzer in het design te hanteren