Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

In de huidige collectie?

Yes. Invicta, Baume & Mercier, Vacheron maar ook cheap stuff. Sommige pointerdate en sommige de :waxing_crescent_moon:. De meest bekende buiten Oris is toch wel de Omega triple date denk ik. Googlen Ruud :grinning:

Moonphase weet ik. Ging hier om de pointer date.

Ik vind het echt een vintage ding, maar goed, zal de volgende keer “ik ken alleen de Oris BCPD” gebruiken.

1 like

Och vintage.:roll_eyes: het is ook nu nog juist zo’n fraaie functie op horloges die mooi en functioneel is, realistischer dan de resterende duiktijd of chrono functie die in praktijk weinigen gebruiken.
Overigens 
Bij de boven genoemde +/- tien varianten vanaf net over honderd tot tienduizenden euro’s wordt zowel pointerdate als een kleine ‘maansikkel’ voor datum aanduidingen gevonden.

Moonphase is ook toch weer even iets anders.
Laten we ons forum wat minder ‘vullen’ met aannames zodat we de minder ervaren liefhebbers hier kunnen blijven informeren en inspireren, en groeien :hugs:

Met een screenshot kom je niet ver, dit is de link naar de advertentie: https://link.marktplaats.nl/m1651848887

:yum:

Dank voor de aanvulling, wist ook niet dat die pointerdate nog zo veel voorkwam.

Geen idee wat dit met de kris van pa te maken heeft maar zal goed bedoeld zijn.

1 like

Ik dacht dat de maansikkelvorm van sommige datumwijzers je deed denken aan die kris
zoals bijv deze
https://www.fashbrands.com/product.asp?itemId=976886

1 like

COLLECTIE_TROPENMUSEUM_Kris_met_schede_TMnr_A-1448

Ik denk de golf vorm.

3 likes

Aha, daar zit de verwarring. Ik doelde op de zigzag in de hand zelf, niet het uiteinde.

1 like

Onnavolgbaar!

Ja die misverstanden
 :innocent:Vind zelf in elk geval zo’n maansikkel wijzer wel wat duidelijker dan pointer date vormen. Zeker op die hele luxe Ă©n vaak drukke triple dates met extra’s als maanfase etc.
Kortom
De oude Orisjes zijn vaak nog best betaalbaar, en ik vond bij de snelle Google resultaten de M&M ook een leuke en betaalbare optie

1 like

Misverstanden, misverstanden :wink:

Ook voor @Cas86
Foutje is gecorrigeerd naar €69.
Die €129 is niet meer te zien.

Leuk horloge, niet van mij hoor :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze is wel heel gaaf, ik weet alleen niet of de wijzerplaat opnieuw opgemaakt is. Lijkt haast té mooi.

Ik denk van wel. Vooral die tekst boven de 6 (Rubis en Antimagnetic) ziet er niet origineel uit.

1 like

Ah, dat is zonde. Jammer dat er nauwelijks zulke platen origineel te vinden zijn.

Geen idee of deze klopt en of het een koopje is (er staat geen vraagprijs), maar wat een schitterende wijzerplaat heeft deze Eterna!

2 likes

Tissot ref. 40528
Mooi Lemania uurwerk
Originele band
Bezel niet best meer

Nu kopen prijs a 699 euro (+20euro)

3 likes