Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Ik heb wel lichte twijfels of de wijzerplaat origineel is in deze kast. Dacht eigenlijk dat deze bruine kleur alleen in vergulde kasten is geleverd, maar zeker ben ik er niet van. Verder zitten de zilverkleurige wijzers meestal op de versies met zilverkleurige wijzerplaat, Bij de gekleurde wijzerplaten zijn de wijzers meestal wit. :thinking:

1 like

Stevigere poets pakken? Commandant cleaner ofzo :muscle: :muscle:

1 like

Het lijkt alsof het ergens gebroken is. Ik voel namelijk geen textuur verschil … en het lijkt ook meer “in” dan onder of op het glas.

1 like

Da’s serieus balen. Heb je er een zonder barsten in het glas, zitten er weer rare vlekken in. Het zit je niet mee met dat ding. :grimacing:

:rofl: en ook nog eens een verkeerde kroon :rofl:

Kan misschien nog wel proberen met schuurpapier… en flink werk.

In elk geval maakt het design en de blauwe plaat veel goed. Ik vind het echt een ontzettend sympathiek horloge.

1 like

Gauw verpatsen dat ding… En niet meer luisteren naar die gast die je dat ding aangeraden heeft :upside_down_face: :upside_down_face:

Als het dicht aan het oppervlak zit is schuren een optie, maar ik zou wel met heel fijn schuurpapier beginnen. Voor je het weet heb je dicht bij de rand een diepe schuurkras zitten en die zijn er heel lastig weer uit te krijgen omdat je niet goed in die hoek kunt komen.

Ik ben en blijf er blij mee. Al heb ik dus wel interesse in een “mooiere”, of wat onderdelen om mee te verfraaien.

Als deze bruine goed glas en de goeie kroon had gehad… :thinking:

1 like

Rustig verder zoeken; komen regelmatig langs :blush:

1 like

Nou ik zie @wbcoupe als een meerdere. Maar op het eerste gezicht zou ik ook “niet origineel bij de pr516gl horende” zeggen.
De meeste die ik zie hebben een net iets andere kroon.

Maar deze zie je ook vaak en past, dus wellicht dat er meerdere varianten mogelijk zijn. Ikzelf ga uit van niet correct, maar het staat wel goed. Zo maagdelijk hoeven ze van mij niet te zijn (hence mijn avatar).

4 likes

Omdat je ok bent met frankenstein watches :stuck_out_tongue: ?

1 like

:rofl:

3 likes

en hier sluit ik mij bij aan. De wijzers kloppen hier volgens mij niet, secondewijzer wel. De plaat weet ik niet zeker. Maar dat vind ik wel stiekem de charme van de 516, het is geen bandenswapper maar een dialswapper.

1 like

beroepsmatig, en qua uiterlijk. Opkalefateren is leuk maar een fout uurwerk erin wil ik dan weer niet

1 like

Ik stuur je een PB.

1 like

Yep; ik heb al eens op verzoek van iemand een franken 516GL gemaakt :blush: :blush: :innocent: :innocent:

2 likes

Heidenen. :rofl:

3 likes

Ik sluit me bij Ruud aan.

Het zou verboden moeten worden :boom:

2 likes

Misschien moeten we eens (als wbcoupeholland) samen een marriage PR516gl maken; de P(uu)R516gl
Puur om puristen op de kast te jagen.

2 likes

Haha, en dan zo veel mogelijk onderdelen die niet bij elkaar horen in één horloge stoppen :muscle: :muscle: :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

precies dat! slechte blauwe plaat, gouden indexring met erop geplakte zilveren indexen, verschillende uren en minutenwijzers, groene secondewijzer, gouden kast, zilveren (verkeerde) kroon.
Met een 781 handwinder erin, automaten caseback.

En dan aan Ruud verkopen als een limited edition.

6 likes