Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Die zoek ik al lang maar Particulier in Portugal hoe risky is dat ?

Ik heb geen ervaring met Chrono24, maar ik denk dat het wel meevalt. Volgens mij maakt Chrono het geld pas over naar de verkoper als de koper aangeeft dat hij het horloge in orde heeft ontvangen.

Maar er zijn hier op het forum volgens mij genoeg ervaringsdeskundigen met Chrono24, dus even navragen misschien :thinking:

1 like

Dat kan ik in elk geval beamen. Ik heb twee keer via Chrono24 wat gekocht uit Italië en Frankrijk en als je afrekent via Chrono24 wordt het geld uitbetaald aan de verkoper als je als koper aangeeft dat je het horloge in goede orde hebt ontvangen. Dat werkt uiteraard alleen zo als je de betaling via Chrono24 doet. Bij bankoverschrijving rechtstreeks werkt dat dus niet. Laat je daar dan ook niet toe verleiden.

Daarnaast blijft gelden: buy the seller. Stel vragen, vraag eventueel extra foto’s op. Ik heb in beide gevallen ook gevraagd om bewijs dat de verkoper het horloge daadwerkelijk heeft door middel van een foto met het horloge ingesteld op een door mij gevraagde specifieke tijd met daarbij een handgeschreven specifieke tekst op een gekreukt stukje papier. Beetje zoals men op Uhrforum doet.

3 likes

Zie deze al een poosje af en aan geplaatst worden, mooi ding maar toch al erg lang te koop :thinking:

Mooi model inderdaad. Maar vanaf de fotos is de staat wel lastig te bepalen. Misschien staat hij daaro al een tijdje te koop. Zou kunnen dat de wijzerplaat niet helemaal meer goed is.

1 like

Gekocht ben benieuwd :star_struck:

2 likes

Top, ben ook benieuwd :grinning::+1:t2:

1 like

Houd je op de hoogte

1 like

:+1::+1:

Zit hier ook al een tijdje naar te kijken omdat ikzelf ook uit 1968 kom, maar heb te weinig kennis van dit type horloge om de knoop door te hakken :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dat maar het extra leuk, ja is net even te duur om een gok te nemen :grimacing:

1 like

Longines op MP
70 euro.

Let op, problematische deksel.

(De originaliteit kan ik niet beoordelen, mn kennis vwb Longines is beperkt :sweat_smile:)

2 likes

Had hem ook gezien maar deksel was niet meer te repareren dus je betaald dan €70 voor de bruikbare onderdelen want deksel was helemaal doorgesleten.

2 likes

Hi is er superstrak en looot als een zonnetje NA topic to follow

19 likes

Ziet er inderdaad top uit; de gok was de moeite waard; veel plezier ermee :+1: :+1:

1 like

Een gouden Mathey Tissot moonphase chronograph op Marktplaats.
Over de originaliteit kan ik geen uitspraak doen, heb onvoldoende kennis van dit merk.

2 likes

De stand van de wijzers in combinatie met de stand van de dag- en maandwielen, bovenin, beloven in ieder geval dat men €300 servicekosten bij de prijs mag optellen.

2 likes

Op het moment dat ik de adv deelde was het hoogste bod 250 euro :sweat_smile:

1 like

Dat lijkt me niet nodig, even schoonmaken is wellicht al voldoende volgens de verkoper :grinning:

de datum tijd en maan verschuiven niet.

Heeft jaren stil gelegen, misschien is schoonmaken al voldoende.

1 like

VJ 72. Service 500e op een matige dag