Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Nee jong :wink:

2 likes

Bij gebrek aan deals, maar een heads up voor een topstukā€¦ in t blauwe.
Onze grote Breitling guru is maar zelden meer aanwezig, dus ik hoor graag andere kenners?
Ik zie zo 3-4 punten die me toch wel heel sterk aan Argentijnse huisvlijt doen denken nlā€¦

2 likes

Logo op de buitenkant van het achterdeksel, logo op het uurwerk, allebei veel te clean en ook niet het juiste font. Erg grote kast voor de tijd. Klopt geen hout van als je het mij vraagt.

1 like

Yves zā€™n ouders wonen aan de grens met Frankrijk, dus hij verstuurt ook vanuit de EU. Enkel even vragen :slight_smile:

1 like

Ik neem aan dat je dat niet zomaar mag doen zonder zelf in frankrijk import/btw kosten neer te tellen.

Ik zou zeggen stuur de verkoper een berichtje. :+1: Kans dat hij zelf niet weet dat er niks van klopt.

1 like

Tja, ik heb mā€™n serieuze twijfels maar ben geen autoriteit op vintage Breitling. Overigens ben ik er inmiddels helemaal van overtuigd dat hij nep is, want hij kwam deze week ook op Ebay voorbij. Ook daar na 2 pogingen nog niemand meer dan 500 euro geboden.

Tot maximaal 300 Euro mag je per persoon bij je hebben als je zelf de grens over gaat.
Optellen mag overigens niet, je mag dus niet met zā€™n tienen Ć©Ć©n horloge van 3000 meenemen.

Die is inderdaad niet echt. Als er geen ref nummer op achterdeksel staat kan je er wel vanuit gaan dat hij niet origineel is.

1 like

Hier op marktplaats een in mijn ogen supermooie constellation pie pan met dog legs (ik ben geen kenner). Hij is aan de prijs maar mooie als deze worden niet zo vaak aangeboden.

3 likes

Van witgoud? :wink:

1 like

Maar hij is wel mooi :heart_eyes:

Tijdverzet werkt niet. Iets voor de handige klussert?

Deze staat nu op hold.

Wel sneu voor de potentiƫle koper want dit heeft volgens mij helemaal niets met Breitling te maken :confused:

6 likes

Op HF zie ik een soortgelijke Movado Solidigraf altijd graag gepost - een prachtig exemplaar van @pmannaert :ok_hand:
Deze op e-bay is op het eerste gezicht minder fraai maar lijkt toch de moeiteā€¦

https://www.ebay.de/itm/275312705842

1 like

Wel klein met nog geen 32 mm :thinking:

Ochā€¦Hier heeft denk/hoop ik niet iedere vintage verzameling een rolmaat in de aanslag :innocent: Visueel komt hij m.i. aardig over, en dat is met een zgn Bundstrap ook nog leuk te versterken toch?!

1 like

Dat kan al niet :crazy_face:

1 like

Ik denk toch dat veel van de vintage verzamelaars horloges onder 33/34 mm laten liggen :thinking:

Zelf heb ik 16 cm polsen dus ik kom er nog wel mee weg, maar horloges onder 33/34 komen er bij mij alleen in als het jaren 20 of 30 is; 40ā€™s of nieuwer die zo klein zijn laat ik lekker liggen; genoeg groters te vinden :sunglasses:

2 likes

Prima toch. Zo blijft er een behoorlijk aantal interessante dan wel mooie horloges alsnog betaalbaar. Scheelt ook weer XXL kluizen en dozen :sunglasses:

Ook prima hoor :sunglasses:


Trouwens, ik betrap me er na bijna dertig jaar verzamelen steeds vaker op dat ik nooit mijn polsen heb opgemetenā€¦:grimacing:
https://www.sunhotsell.com/?product_id=258770694_88

8 likes

Was geen kritiek op jouw verzameling uiteraard :blush:
Alleen omdat we in het ā€œdealsā€ topic zitten wilde ik de kleine diameter toch even noemen.

Heb zelf ook wel een aantal kleintjes, maar zoals gezegd alleen uit de 20ā€™s en 30ā€™s. Draagbaarheid vind ik wel een dingetje. Bund laat een horloge inderdaad wat robuuster ogen, maar de meeste vind ik persoonlijk niet erg fraai. Heb zelf een soort ā€œtussenvormā€ op mā€™n 29 mm Tissootje uit 1922 zitten, en die vind ik net subtiel genoeg. :innocent:

8 likes