Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Er lijkt helaas weinig meer over van de originele ‘brushes’. Wel een ‘net’ glas, maar lijkt wel slecht gepolijst (of kunststof, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen)
Hij lijkt redelijk bewerkt op de lappenschijf, helaas. Of ik ben te snel met mn oordeel, want wel redelijk strakke edges overal. Betere foto’s geven een beter zicht
Of de reparatie het je waard is? Zoek een zelfde model op in goede staat, en vergelijk de prijs. Jouw horloge = 100 euro + reparatiekosten - de huidige staat.

2 likes

image

4 likes

Ja inderdaad, omdat het een Quartz is zal hij minder waard zijn. Maar in goed staat nog wel tussen de 300 en 500? Ik hoor wellicht morgen of zaterdag wat de verwachte kosten zijn. Horlogemaker gaf aan dat het er aan lag welke onderdelen hij kon krijgen. Bedankt voor je reactie!

Bedankt Ernst voor je reactie. Ja ik wacht inderdaad de reparatiekosten even af. Toen ik hem ontving zag hij er toch wel netjes uit. Heb momenteel niet meer foto’s maar die komen dan nog later. Ik hoop echt dat de reparatiekosten niet exorbitant gaan worden…

Andere vraag mocht het toch te duur worden allemaal. Zijn er plaatsen waar je de onderdelen nog kan verkopen?

Een quartz Seamaster zet ik op €250-300 (afhankelijk van model, staat, aanwezigheid box etc), die van jou lijkt mij behoorlijk gedragen en daarna gepolijst dus ik denk niet dat hij meer dan €200-250 gaat opbrengen.

Als hij niet meer te repareren is kan je hem voor onderdelen of reparatie verkopen op mp of ebay of iets dergelijks.

Ja dat laatste gaat hem worden, horlogemaker kan hem niet meer fixen… Zou naar Zwitserland gestuurd moeten worden… Wordt te duur. Thanks voor alle reacties!

Wie wil me geld lenen?

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1260856788-3-x-omega-constellation-gouden-horloge.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

:flushed:

1 like

Loopt over 8 minuten af. Voor 1890€ geen slechte deal als er niet hoger wordt geboden.

Speedmaster mark 2 racing dial met papieren en doos.

1 like

Mooi op tijd, haha.

Met een veiling weet je pas op het eind of het een mogelijke deal/steal is natuurlijk :wink:

Hij is weggegaan voor het startbod van €1890. Dat lijkt me toch echt een koopje. Of heb ik het mis?

2 likes

:joy:

Ben er niet zo heel erg thuis in. Leek best oke maar die kast was wel echt slecht.

Bijna 1900e voor een Mark 2 (met of zonder racing dial) is in mijn ogen niet echt een koopje… De Mark 2’s zijn niet zo extreem veel waard.

De Mark 2 Speedmasters zijn in de afgelopen jaren ook al van 1000€ richting 1500€ gestegen in prijs en het exemplaar met racing dial is erg populair.

Nu voor steeds meer mensen de klassieke Speedmaster Professional buiten bereik valt wordt er naarstig gezocht naar alternatieven :slight_smile:

1 like

Hij staat nu op UF voor 3k:

https://uhrforum.de/omega-speedmaster-mark-ii-racing-ref-145-014-aus-1971-mit-papieren-kraterbox-t345004

2 likes

Scherp! Al zijn de prijzen op uhrforum nou ook niet altijd een indicatie van hoeveel iets waard is :upside_down_face:

Hmm hij is al weg. Wat was de vraagprijs?

Ik heb die Tommy uit Yrseke al vaker hele aparte Connies zien aanbieden, maar krijg er een wat gek gevoel bij.

Sjit, die doos brengt al driekwart van die prijs op…

1 like

Dat klopt inderdaad, maar dat geld ook voor dit forum waar soms ook hoofdprijzen worden gevraagd :wink: