Met veilingkosten, verzendkosten en importkosten kom je boven de 400 uit in plaats van 275.
Wel van gehoord en al spijt dat ik een paar jaar geleden er niet eentje heb gekocht (nu moeilijker te vinden)
Mja zelfs dan nog. Origineel facet op de scherpe kast, originele kroon, onaangetaste wijzerplaat, goed tritium,…
Leuk horloge, met een super inhouse caliber, van aan A merk…
disclaimer dit alles op eerste zicht, ik zou verder onderzoek moeten doen naar authenticiteit wijzerplaat en dergelijk meer vooraleer ik zou bieden, maar dat ga ik niet doen want ik heb geen interesse.
Zeg maar onmogelijk, tenzij je de Finse taal spreekt…
Zou een beetje uitkijken met dat winkeltje aangezien ze een seamaster 300 met neppe wijzerplaat in de vitrine hebben staan.
Geweldig merk en het horloge heeft een mooi uurwerkje. Toch blijf ik het ontwerp van de kast 't onhandige, plompe neefje van de Omega C-case vinden.
Eerder een opgelet;
Deze is een oude fake, NIET KOPEN.
Wie dat zelf niet ziet aan de foto’s, zou helemaal geen vintage moeten kopen…
Pff inderdaad, wat een slechte ‘replica’.
Medelijden met de mensen die er nog 200 piek voor bieden
Dat zijn dezelfde mensen die vinden dat ze nog niet toe zijn aan een leesbril…
Ach ja we zijn allemaal ergens begonnen.
Ik probeer me in vintage te verdiepen. Wat ik er aan zie is Antimagnetic op de dial en de tekst op de buitenkant van de caseback.
Zijn er nog meer overduidelijke dingen die me zouden moeten opvallen?
-
18k op buitenkant van het deksel.
-
algehele kwaliteit van de wijzerplaat en wijzers
Lettertype, kwaliteit vergulding, gewicht van de kast, uurwerk. Alles aan deze Omega is fout.
Nog eentje dan maar: slechte redial
Zag hem ook al staan, lettertype “automatic” lijkt nergens op, volledig gerestaureerd zou moeten zijn volledig geruïneerd.
Als dat de prijs is van de SM300 en deze correct is, is dit echt een koopje!
ik zag hier op dit item al een commentaar voorbij komen over de wijzerplaat, dacht ik.
En grote shop of niet, overal ligt de risicofactor van de firma franken&fake is mijn uitgangspunt al jaren. Veel te veel nos producten om nog geloofwaardig te zijn, en veel te veel kundige handwerk mannetjes in de wereld om nog te kunnen geloven dat een kast, wijzerplaat of werk zo uniek is dat groot of klein bedrog nooit aan internet horloge-experts ontsnappen kan.
Voor mij is het gewoon net als bij klassieke auto´s: ik zie liever liever een hele mooie restauratie dan een vitrine vol nieuwe look-a-likes of een doos vol met veel blabla geìndividualiseerde 13 in een dozijn diverklokken - ieder zijn meug …
Yep, een mil spec voor 3500. Moet correct zijn.