Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Jammer de bammer…to good to be true:disappointed_relieved:

Not sure op eBay betekent altijd 100% zeker

3 likes

Exact.

Overigens vind ik het eigenlijk onzinnig om ebay veilingen te plaatsen (qua deal zullen we maar zeggen)

2 likes

Deze op ebay vind ik anders best lovely :wink:

4 likes

Maar dat is geen veiling. :slight_smile: Ik denk dat het punt van @Mark020 is dat een ebayveiling zonder buy-it-now uiteindelijk ongeacht huidig bod of startbod altijd opkruipt naar het bod van de één-na-hoogste bieder plus een beetje. En ik denk dan dat dat altijd óf een beetje onder de marktwaarde is als er alleen handelaars meebieden, óf erboven als er ook iemand met z’n hart zit te bieden. Het gaat dus eigenlijk niet aan om het als deal te bestempelen.

Ik vind de Longines ook lovely :wink: over de prijs en originaliteit heb ik geen mening.

Een deal vind ik een goede koop en een veiling op ebay die nog 4 dagen loopt zegt niets over de prijs waar hij op eindigt…

1 like

Geen geld voor de liefhebber denk ik?
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=100763

Misschien is deze al voorbij gekomen maar is dit een goeie deal? 10k…

Das een goeie vraag ik ben nog een noob in de horloge markt, maar zou dat ding heel graag aan me pa willen geven. Hij helpt me al jaren met me mijn bedrijf en verdiend zoiets. Als er een expert naar wilt kijken en beetje oordeel over kan geven dan wil ik de deal wel snel maken.

Horloge is inderdaad volledig origineel, als je t mij vraagt inderdaad grotendeels ongepolijst… Wellicht zijn de zijkanten eens ontdaan van de haarlijntjes in het verleden maar dat is niet zeer spannend.
Wat ik wel heel raar vind is het verhaal over de papieren die niet meer te vinden waren…
Anyhow lijkt geen slechte deal, al zou ik wel uitgaan van een servicebeurt voor het uurwerk.

1 like

Toch zie ik ook sporen van een bandenwissel. En wat lichte krasjes en zeker 2 butsjes zitten. Tja die papier hé? Je zou zeggen dat als je dat horloge 40 jaar zo strak kan houden dat het bewaren van de papieren ook wel zou moeten kunnen. Die doos ziet er nog gaaf uit…

Even los van de vraagprijs want die is vast onderhandelbaar, het is vooralsnog geen superdeal.

Vintage Oris, volgens mij komen die niet vaak voor en ik denk dat dit wel een originele is.
Wellicht dat iemand er één zoekt.

Verkoper heeft ook een vintage Tissot en Tudor (31mm)

Ik denk dat het allemaal boy size spul is. Hoogstens 1/3 waard.

1 like

Ik begin ook met te zeggen dat ik dit post los van de prijs maar omdat vintage oris niet vaak voorbij komt.

Klopt die zie ik ook. Maar puur die papieren maakt mensen angstig. Waren die erbij geweest was het horloge al voor 10,5k gegaan.
Vergeet btw ook niet dat dit een single quickset is, maar wel met saffier etc. Dus helaas niet de full vintage ervaring maar ook niet de handige double quickset en saffier van een 18238…

1 like

€300 voor een afgeragde Oris in zeer matige staat, zou er nog geen €50 voor geven want die krijg je met de verchroomde kast echt niet meer mooi.

Met nog 6 uur te gaan nu op $69.- een mooie Titus. Leuk om erbij te hebben als je nog geen Titus hebt zou ik zeggen:

Redial, vrees ik. En de uurmarkeringen en wijzers zijn ook vrij a-typisch. Kroon niet bijbehorend. Kortom: mijden.

2 likes

Met mijn lekenoog heb ik ook de indruk dat iemand flink een schroevendraaier in dat uurwerk heeft lopen porren.
image

2 likes

Inderdaad! En die knik in de balansveer ziet er ook niet super uit.

2 likes