Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Thanks! :+1:

1 like

Kwam deze Omega tegen op MP.
Stemvork met wat werk zo te zien.
Slecht een paar keer bekeken wellicht door de matige titel van de advertentie

hier is het Budget even op, maar wellicht een leuke deal voor een ander HF lid. :smiley:

Als ik zie wat de aanbieder verder nog te koop heeft, is enige zorgvuldigheid geboden.

1 like

Eerder al gespot door @Pjotr1 en toen al snel verkocht. Nu opnieuw te koop. Ik durf de knoop niet door te hakken. Wie wel?

https://omegaforums.net/threads/omega-signal-corps-trench-watch-circa-1916-17.91967/

2 likes

Mooi merk, mooie wijzerplaat, mooi uurwerk en volgens mij ook een redelijke prijs. Alleen die kast. Dit is verchroomd neem ik aan als je het zo ziet verweren?

https://omegaforums.net/threads/yema-chronograph-36mm-with-valjoux-92-from-the-1960s.92032/#post-1192617

1 like

Stainless steel back staat er op het deksel. Achterdeksel is staal, de rest van de kast is verchroomd.

Jammer, anders was het een leuk klokje geweest :confused:

1 like

Precies mijn ideeā€¦

Ookal is het chroom op een aantal plekken doorgesleten vind ik het niet erg genoeg om hem op voorhand af te schrijven. Het uurwerk is overigens fantastisch. :smile: :+1: Misschien als de prijs netjes is?

1 like

$975 exclusief douane en import kosten. Dus zeg het maarā€¦nette prijs?
Wat is nou precies het nadeel van verchroomde kasten? Dat het sneller slijt? Of is het ook minder mooi / wat meer van dat glimmende metaal? Ik zie het vaak voorbij komen als reden dat een horloge niet zo aantrekkelijk is, maar heb het eerlijk gezegd zelf nog niet in het echt gezien.

1 like

Veel mensen vallen erover dat het gemakkelijk doorslijt, wat klopt, echter is het persoonlijke smaak of je daarmee kunt leven of niet. Onder het chroom zit namelijk een messing kast. Chroom glimt mooi en een verchroomde kast was in die tijd goedkoper dan een volstalen kast. Ik heb zelf ook een verchroomd horloge in de collectie die behoorlijk doorgesleten is, maar ik vind dat juist karakteristiek. Het voegt verhaal toe aan het horloge, zeg maar.

2 likes

De prijs is erg goed, zelfs in deze toch wel behoorlijk gebruikte staat. Het uurwerk is daarnaast zeer degelijk.

Chroom ziet er toch wat goedkoop uit vergeleken bij staal, vind ik. Het is echt een spiegellaagje en waar staal door de jaren heen verdoft door alle krasjes en veegjes, slijt chroom gemakkelijk door. Dan komt de bruine messingkleur inderdaad naar boven. En messing is niet roestvast dus dan krijg je vaak blauwgroene oxidatie in erge gevallen, zeker in de rand tussen kast en kastdeksel.

Je moet het wel in perspectief plaatsen. Ranfft noemt de eerste helft van de jaren '50 voor dit uurwerk. En toen kwamen chromen kastjes nog wel vaker voor.

1 like

Volgens mij een heel normale prijs en geen koopje o.i.d.

Hier een vergelijkbaar exemplaar wat al bijna 2 jaar te koop staat:

1 like

Uit Bulgarije. :thinking: Ik denk dat veel mensen hem daarom laten gaan.

Waaronder ik :slight_smile:

Sinds ik de Sekonda Strela heb gehad (die ik overigens echt geweldig vond) ben ik allergisch voor verchroomde kasten.

Je wilt toch een kwalitatief goed product. Niet iets dat slijt, zo licht is als een veertje, en niet de eeuwigheidswaarde heeft.

Hadden ze de Strela maar in staal gemaakt destijds :sweat_smile:

2 likes

De verkoper heeft meer dan 2000 positieve feedback.

Ik zou het wel aandurven, maar zeker niet voor deze prijs :+1:

1 like

Komt douane en invoer nog bij ook denk ik?

Edit: Bulgarije zit bij de EU, dus hoogstwaarschijnlijk geen extra kosten.

Ik bied niet mee maar wat een cool ding!

5 likes

Zijn weinig verchroomde chronoā€™s waar ik 1k voor zou neerleggen. Eentje met slijtplekken sowieso niet.

1 like

Als het een echte deal was, was deze al weg geweest.
Maar omdat een nos 145022 me toch wel uitzonderlijk lijkt, ben ik als ā€˜niet- speedmasterā€™ volger, nieuwsgierig hoe de kenners hier over zoiets oordelen?

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=102828