Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Inderdaad een heel cool ding! Is al weer weg…

ik blijf deze plek even misbruiken voor mijn vragen over te koop staande horloges, zonder dat het misschien echt koopjes zijn. Mocht iemand een suggestie hebben voor een betere plek om dit te doen, dan hoor ik het graag.
Onderstaand model constellation (De combi staal, witgouden bezel en linnen dial, datum) vind ik erg mooi. Ik ben het er wel mee eens dat het de voorkeur heeft om een niet gepolijste (onaangetaste kast te hebben). Deze kast heeft mooie scherpe randen en lijkt mij ook ongepolijst. Van mijn hoeft hij niet smetteloos te zijn, dus ik denk dat ik wel wel de beschadigingen op deze kan leven. Ik wil het horloge ook echt kunnen dragen zonder dat ik bang ben voor ieder krasje.
Mijn vraag gaat over de lume plots. Op deze zijn ze helaas niet allemaal aanwezig. In hoeverre storen jullie je hieraan? in hoeverre beïnvloedt dit de prijs? En de Duitse dagaanduiding is dat voor veel mensen een reden om een horloge niet te kopen?

https://omegaforums.net/threads/omega-constellation-day-date-ref-168-029-cal-751-serviced-c-shape.91911/

Nog dank voor je antwoord David!

1 like

Bij een dresser als dit, niet echt. Die lume gebruik je toch niet.

Ook niet echt denk ik dus

Zou het voor mij niet zijn. Ik vind dit exemplaar sowieso in goede staat en ook wel een redelijke prijs.

2 likes

Een dresser heb ik het liefst zonder enige vorm van tritium. Bijv. een Constellation.
Liever clean - prachtig bij de ‘arrowheads’ - of, nog beter, Onxy inserts. :wink:

1 like

De prijs is wat mij betreft aan de hoge kant. Het lijkt erop dat de verkoper dit exemplaar heeft laten opknappen ondanks de aanzienlijke kosten die daarmee gemoeid gingen, waarvan akte. Maar bij een verkoop is het niet vanzelfsprekend dat je dit compleet kunt doorrekenen aan de koper. Naar mijn inzicht is deze €1250 voor een exemplaar in deze staat te hoog.

Wat de lumen betreft: hier en daar inderdaad (deels) ontbrekend. Geen dealbreaker en wat mij betreft wel bemoedigend ten aanzien van de originaliteit van de wijzerplaat, waar ik overigens verder sowieso geen bedenkingen bij heb.

Het is onderaan de streep een mooi horloge en ze worden steeds gewilder. Maar exemplaren met een cal. 751 (dag+datum in tegenstelling tot 561/564 met alleen datum) zijn minder gewild. Daarnaast is de kast al met al wel gehavend te noemen. Niet té ver, maar niet conform dit prijspunt. Ik denk dat €900-950 een correcte prijs zou zijn, max.

Prijsreferenties van vergelijkbare modellen (cal. 751).





En de mijne heb ik t.z.t. ook voor €1.000 verkocht, met een verse service. Ook cal. 751 maar met Franse datum. Is geen topic van omdat het een PB-verkoop was.

1 like

p.s.
Serienummer van 29 miljoen plaatst dit exemplaar in 1969. Dan moet er voor zover ik weet T SWISS MADE T op de wijzerplaat staan. De bedrukking van SWISS MADE op dit exemplaar van Uhrforum lijkt mij ook een tikkeltje vet. Mijn oude Connie ter referentie, serienummer 27 miljoen en dus 1968 maar wel een 168.029.

Ik durf hier geen conclusies aan te verbinden omdat er zoveel nuances zijn. Ik deel alleen mijn observaties.

4 likes

Er zijn ook best aanzienlijk veel 69ers zonder de t swiss t, maar dat is weer een heel verhaal :slight_smile:

1 like

Exact mijn punt :joy:
Tenzij je precies weet hoe het zit, weet je het eigenlijk nooit. Het leek me toch de moeite van het vermelden waard.

1 like

als ik het dus goed begrijp, is het niet gek dat hier wel lume dots op zitten, maar geen T Swiss T op staat.

1 like

mijn bankrekening heeft mij er helaas nog niet toe bewogen om mij te verdiepen in de gangbare prijzen van vintage Patek, dus of dit echt een deal is weet ik niet. Ik veronderstel dat het bij veel Patek modellen uberhaupt lastig is ze te vinden op de markt. Deze voor nog geen 8K is wel grail material

Ik weet niet of railway grade zakhorloges extra waardevol zijn, maar ik wou jullie het prachtig afgewerkte uurwerk niet onthouden…beauty

1 like

Grappig: bullhead stijl

2 likes

Vrij zeker dat hier weinig ‘vintage’ aan is. Made in china dacht ik

1 like

“NOS-style”, leuke woordkeuze.

1 like

Deze vind ik prachtig… moet…mezelf…inhouden…

https://omegaforums.net/threads/longines-sei-tacche-bullseye-12-68z.92456/

3 likes

Die zag ik ook ja :star_struck:. Mooi uurwerk, prachtige wijzerplaat en mijns inziens een goede prijs. Ik weet alleen niet of dit bericht je gaat helpen om jezelf in te houden :sweat_smile:.

2 likes

Ook lekker verfijnd draagbaar op 33mm…

Prachtig hebbedingetje… nog even over nadenken… :stuck_out_tongue:

2 likes

De cruciale vraag: past het in je set van 16 :wink:?

2 likes

Hmmmmmmmm :exploding_head:

2 likes