Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Condition = :key:
Rennen bij deze Omega dus. Er heel ver vandaan. :wink:

Dit lijkt me een hele nette deal als het je stijl is

3 likes

En het goudlaagje op de schakels van de band is minder versleten dan gebruikelijk bij Seiko’s van die generatie. :slight_smile:

edit: Oh jeetje, ik zat nog naar die 250 te kijken. 130 lijkt me (ervan uitgaande dat het uurwerk in orde is) wel echt een fantastische prijs. Dat is voor het uurwerk alleen al een hele nette prijs volgens mij (niet dat ik er verstand van heb). :open_mouth:

edit2: Dankje (de) @koekoek, nu wil ik hem. :confused:

2 likes

Ze zijn leuk om de pols met de band icm de kastvorm. Ik heb zelf een iets andere variant.

3 likes

Ik beding er bij dezen een optie op.

Ik wil een 7060 met zilverkleurige wijzerplaat in puur rvs. Zoals jij wel zult weten is dat dus praktisch de jouwe, maar dan met een andere band, bandaanzet en lugs (oh, en andere wijzers zie ik nu). Als ik daar ooit eens de hand op weet te leggen, dan denk ik dat ik nooit van mijn leven meer een andere kwartschrono hoef. Het is volgens mij ook een hele lekkere bandenswapper.

image

Foto van watchpatrol.

Excuses voor mijn vervuiling van deze draad. Ik kan mijn enthousiasme moeilijk binnen houden.

1 like

Inderdaad, alleen ander kleurtje en met dag/datum :innocent: :stuck_out_tongue:

4 likes

Mooi klokje!

1 like

Heel erg mooi vind ik! Ik sla hem wel even op. Maar ik vraag me af (en ik vrees) wat zo’n beestje mag opbrengen :stuck_out_tongue:

1 like

Loopt over 9 uur al af. Met 35mm ook een mooi formaat voor dit type horloge :+1:
Had misschien zelf wel mee geboden, maar heb me voorgenomen dit jaar niets meer te kopen…

Nu kijken of het gaat lukken :grimacing:

Misschien dat je het gaat redden met een kleine 500 euro inclusief. Komt uit de EU, geen tax dus :wink:

1 like

Voornemens zijn er om op terug te komen… :stuck_out_tongue:

Dat lijkt mij een gunstige prijs en als het in die orde blijft dan doe ik wel mee waarschijnlijk. Ik weet niet of we het daarmee onderschatten hoor. Zwarte dial, mooie lumen, 35mm en oogt lekker militair. Dat telt al gauw op naar ‘kei duur’.

1 like

Klopt, en een stalen kast ook. Niet verchroomd.
Zeer mooi ding. Ben benieuwd :slight_smile:

Laten we dat maar niet doen, anders moet ik aan mijn vriendin gaan uitleggen dat we dit jaar niet op vakantie kunnen :sweat_smile:

1 like

Ik heb mijn twijfels bij de originaliteit van de wijzerplaat. De letters zijn veel te vet gedrukt. De laatste E van Antimagnetique is half dichtgelopen, net als de 6 van 60 op de subdial. :thinking:

2 likes

@Mafkees wellicht toch niet mee bieden. Of eerst even onderzoek doen.

Dank voor je expertise @wbcoupe

3 likes

‘‘Maar schààààt…een horloge eet je niet óp, snap je wel? We hebben het hier toch over gehad? :face_with_raised_eyebrow:
En daarnaast: herinneringen zijn voor even, horloges zijn voor eeuwig!
’’

Bedankt voor het meedenken. De 60 was mij opgevallen maar schaarde ik nog onder ‘plausibel’, de E pas nu je het zegt inderdaad. Ik laat hem wel passeren.

1 like

Het blijft altijd lastig dit soort dingen beoordelen. In die tijd zaten er nog wel eens wat onvolkomenheden in wijzerplaten, zoals en minutenschaal die gewoon doorloopt over een subdial o.i.d. Maar vaak was de tekst eerder te dun dan te dik gedrukt. :thinking:

3 likes

‘Bij twijfel, niet doen’ zeggen ze toch altijd :wink:
Ref. Nr. staat wel achter in het deksel gestampt. Handig voor research.

2 likes

Hier een vergelijkbaar exemplaar overigens.

2 likes

Inderdaad, daar zijn ergens begin jaren 40 mee begonnen, ideaal voor research. Helaas zijn gelijktijdig de serienummers uit de achterdeksels verdwenen, waardoor datering alleen nog op basis van het serienummer op het uurwerk kan.

Inderdaad, kun je zien dat die vreemde spacers hoogst waarschijnlijk wel origineel zijn want die zijn identiek; dit type zie je bij Tissot namelijk niet veel. :thinking:

1 like

Áls die klopt, wel een prachtig exemplaar in ieder geval :smirk:

1 like

Deze staat al maanden op Ebay, maar ik weet niet waarom. Ik vind de patina erg aantrekkelijk en de kast is scherp, toch? Of mis ik iets heel voor de hand liggends…?

1 like