33.3’s met een zwarte wijzerplaat gaan regelmatig sky high, maar bij witte platen heb ik dat nog nooit gezien, en ik houd ze aardig bij op ebay. Ok, laten we er 3k van maken, maar echt niet meer.
Iemand
leuk NOS horloge, met service beurt en uit NL
Heb geen verstand van deze horloges, maar ik heb het idee dat er wat dingen niet kloppen. De band, hoort die bij deze kast? De kroon ziet er een beetje gek uit. @harmenw misschien?
Ik overtuig mezelf steeds om het niet te doen, maar mijn god wat een heerlijk aanbod…
Band is correct. Kroon is fout want hoort in de kast te vallen
Zie hier de mijne: (heerlijke klok overigens)
Ik weet niet wat zo’n band doet, maar ik vind het geheel wel erg duur.
Zo’n Tissot cal 20 met lichte wijzerplaat in nette staat doet normaal iets van 200-300 Euro.
Bij deze zitten dan nog de papieren bij, weet niet wat de premium daarvoor is.
Box hoort er niet bij, is 30 jaar te nieuw.
Wijzerplaat van deze is heel netjes, maar zit wel een tikkeltje scheef in de kast.
Dank je. Jouw band is gepolijst in tegenstelling tot die op ebay, vandaar dat ik het me afvroeg. De exemplaren uit de jaren negentig hebben die matte band wel als ik me niet vergis, maar geen idee hoe oud dit horloge is.
Ontcijfer net trouwens uit het Italiaans dat de kroon inderdaad een vervanger is. Wellicht kan ik een originele kroon vinden uiteindelijk.
Mijne heeft band uit 1971. Denk dat deze ook zo oud is
Ik probeer mezelf weer in te houden
Moet je zeker doen
Te duur, ondanks dat deze er best goed uit ziet en een (merkloze) bor als extra heeft.
Ja klopt, maar de verleiding is er wel om een bod te doen…
18+ Tissot kalender, mag dat ook
excuses… ik was even offline. Maar reactie van de @Mark020 is correct! Alles klopt behalve de kroon. Hoort cal. 1489K in te zitten.
Dit is overigens een ander model dan het door @gingeralejones getoonde model. Dit is een Kontiki met 130 TT kast uit 65/66. Dit model heeft dus ook geen schroefkroon. De Kontiki 20 die @Mark020 toont heeft wel een schroefkroon. Kast ref. is echter 130 FTT en model is uit 68/69.
Een risico, want zeer slechte foto’s, maar dit loont misschien wel!
ziet er bijna té goed uit
Zijn inmiddels een aantal foto’s extra bij ge upload. Tritium is toch niet zo mooi als gedacht, en een flinke buts aan de onderkant van een lug…
Iemand voor deze