Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ik ben met de verkoper in gesprek omdat ik recentere foto’s wil (de meeste van deze foto’s had hij, blijkens zijn profiel, in 2015 al eens gepost :wink: ) maar ik vraag me af wat jullie ervan vinden. Zou dat probleem met het opwinden een beetje op te lossen zijn? (donor nodig?)
En wat is de ervaring met post vanuit Frankrijk?
https://omegaforums.net/threads/titus-genève-black-dial-chronograph-18kt-pink-gold-37mm-1950s-not-winding.94621/

2 likes

Matthijs, pfff, ik zou deze laten liggen hoor. Dit type goedkope gouden chrono heeft een flinterdun kastje met holle lugs, weegt zo goed als niets, en laat ons zeggen dat een kwaliteits-beleving totaal ontbreekt.

Mocht je er toch voor willen gaan; de postdiensten vanuit Frankrijk vind ik prima.

5 likes

+1

1 like

Bedankt voor het inzicht heren, ik laat hem wel voorbijgaan.

1 like

Wat vinden we hier van?

https://omegaforums.net/threads/omega-30t2sc-teddington-star-unpolished.94678/

Ik zit de laatste tijd een beetje op het spoor van de 40ers. Sector dials, mooie geblauwde wijzers, de rust en eenvoud. De 30t2’s spreken me ook vaak erg aan; toch wel een belangrijk uurwerk in de geschiedenis van Omega. Wel klein, maar deze lijkt me met zijn 35 mm en volledig dial nog wel mooi op mijn 16 mm pols. Wat ik er extra grappig aan vind, is dat hij (net als mijn Tissot) speciaal is gemaakt voor de Zuid-Amerikaanse markt, deze Teddington variant (gele ster, eigenlijk rood). Ik lees dat er veel fakes zijn. Redial lijkt me dit niet, kast ziet er behoorlijk scherp uit, uurwerk netjes. Ik weet nog niet helemaal wat ik van de gepatineerde dial vind, maar ik vind het steeds meer charme krijgen de laatste tijd. Van de prijs kan ik al helemaal niets zinvols zeggen. Jullie een idee?

1 like

Voor mensen die niet allergisch zijn voor verchroomde kasten…

Wat een plaatje :star_struck:

4 likes

Voor de liefhebber :smirk:

Actief sinds 30 juli 2018, iets te jong om het te laten verzenden?

1 like

Is wel geen ‘vintage’ horlogedeal hé :wink:

1 like

Voor ons kinderen later wel :blush:

Erg lastig om heel veel info te krijgen, maar de ongesigneerde kroon en kast lijken te passen bij dit model. Iemand ervaring met dit specifieke model? 890 euro lijkt me wat veel, maar ik begrijp dat ze vrij zeldzaam zijn met een originele plaat, omdat de meesten het vochtige zuid amerika niet hebben overleefd.

2 likes

Kast en kroon lijken me sowieso OK.
Plaat is alleen lastig oordelen, want er is weinig tot geen referentiemateriaal :confused:

Deze heeft btw wel precies dezelfde cijfers. @Fritzer

(er vanuit gaande dat het een origineel geheel is)

Als ik het horloge los van de prijs beoordeel vind ik het wel een leuk geheel. Stalen kast is een plus, patina op de dial vind ik niet storend, wijzers vind ik minder mooi.

Als ik hem beoordeel icm de prijs zou ik het niet doen, dan zou ik een strakkere dial wensen en een iets grotere kast.

Inderdaad, max 450 euro ongeveer zou ik ervoor willen geven.

Dit niet iets voor je?

8 likes

ik heb nu een aantal keren uit frankrijk een horloge ontvangen. Met de post nooit problemen wel alle 3 de keren dat de technische staat iets mooier werd voorgedaan dan het was…maar dat was dan ook via ebay :sweat_smile:

1 like

Heel herkenbaar. Horloges uit Frankrijk, functioneren perfect maar mogen gelijk de service in…

1 like

tja, ik vind het ook te duur. Met name de strakkere dial ben ik het mee eens. Formaat is denk ik best prima, ik heb maar kleine polsen (en 35 mm + langere lugs is dan snel goed). Hier nog een wristshot van de verkoper:

Dank voor het meedenken.

@W.E heuj, je had gelijk. Eterna gespje is 18/16.
Morgen wat foto’s :slight_smile:

4 likes