Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Misschien duur ingekocht door een stageloper :joy:

Dan moetie ook weer duur verkocht worden.

1 like

Klopt, niks mis met premiums voor bovengenoemde, maar 3 keer de marktwaarde is wellicht iets overdreven :sweat_smile:

On topic

Gezien de staat van de dial een redial?
Niettemin grote maat en leuk om te zien

Klopt, redial.

1 like

De seiko vfa is binnen, het apart genummerde uurwerk lijkt intact te zijn, was alleen wat onhandig in elkaar gezet. De minuutpijp lijkt te slippen en het is altijd leuk als iemand de ring rond het glas van een bovenlader vast klikt, en dat gleufje waar je je kastmes in kan duwen achter een uitstekend deel van de kast laat verdwijnen. Gaat nu eerst in een laatje, kom ik tzt wel een keer aan toe :slight_smile:

4 likes

:upside_down_face: hoe ga je dat oplossen?

Hij zag er wel uit alsof hij in erg mooie staat was, klopt dat?

Ja hij is nog netjes. Ring zat niet helemaal goed vast, dus ik had een minuscuul spleetje om mijn scherpe kastmes in te zetten, dus die is al los. Nu eerst gestopt omdat ik begon te druppen.

2 likes

Voor de electrische fans…ook voor jullie is er een polerouter :smiley:

3 likes

Op zich wel een doenbaar project, Lip R148 er in.
Hoge verzendkosten trouwens.

Ben je zeker dat daar een R148 in “past” ? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie kast voor zo’n mouvement

Jasper zij zelf op dit forum dat hun prijzen markt conform zijn.

Dat zijn ze blijkbaar ook… hij weet ze toch te verkopen?!

Meningen hier zijn verdeeld

Het ging hier met name om één specifiek exemplaar hé :wink:

Volgens mij wel, lijkt een gerelabelde r148 te zijn. (Anders ff wat foto’s vergelijken) Ik zou eerder dit uurwerk repareren met lip onderdelen, blijft ie origineler
:slight_smile:

1 like

Misschien geeft er iemand meer voor dan ik :smirk:


Vandaag op de antiekmarkt gevonden voor 20€. Loopt nog heel goed maar zou wel het glas willen vervangen.
Zentra Gold plated!

2 likes

Goede deal, voor de verkoper

Vind je 20€ dan teveel?

20 euro is natuurlijk niet veel voor een horloge waar je plezier van hebt.

Maar ik vind het voor een Zentra met slijtplekken op de goldplating niet echt een goede deal nee.
Aangezien je het in dit topic post.