Vintage horloges : tips & tricks

Ja, we maken tegen die tijd wel een draadje aan. Bas en ik zijn afgelopen editie geweest en dat was erg leuk.
Wie gaat er naar Lille? 14 September 2025

2 likes

:joy: Geweldig verhaal Lexaf. Je snapt niet dat de Vroom en Dreesmann nog zolang door is kunnen gaan en niet veel eerder faillissement moest aanvragen.
Ik ken van familieleden vergelijkbare verhalen van belerend personeel met 0 service. Nostalgie

Wel veel Mumbai specials. Samenstellen is vaak een ding, maar och. Hier kun je wel wat hokjes wagen natuurlijk.
Met een beetje geluk heb je er na verloop van tijd dusdanig veel dat je ze weer terug correct samen kunt stellen.

Dat is ook met mooie

Dat is het mooie aan deze liefhebberij. Voor ieder is er aanbod en leuke horloges te vinden. Van een paar 10tjes, tot meer dan een gemiddelde hypotheek. Het kan allemaal :slight_smile:

3 likes

Dat is een categorie apart. Daar heb ik wel eerder op HF over geschreven. Zoek op HMT met afbeelding.
Ze zijn niet allemaal slecht trouwens, de meeste wel. Een beetje geluk moet je wel hebben. En ze zijn niet duur, hoewel ik de laatste tijd ook voor die zooi idiote vraagprijzen (+ 150 €) voorbij zie komen.

2 likes

Prachtige metafoor!
afbeelding

4 likes

Zeer sterke en heldere uitleg, Dankjewel!

1 like

Been there, am there, stuck there!!! :joy::joy:

Ik koop ook veel te veel oude meuk horloge’s met als excuus dat ik ze ga opknappen en repareren maar heb er gewoon de tijd (nog) niet voor!!

2 likes

NA :heart_eyes:

3 likes

Bedankt voor jullie tips! Mijn eerste vintage is net gearriveerd. Net op tijd voor Christmas with the inlaws :sunglasses:

2 likes

Gefeliciteerd! Veel draagplezier.

Tip zoveel:
Je ziet dat de datum wil verspringen rond dit tijdstip. De tiid staat kennelijk op middernacht. Pas op dat je de kroon nu niet 1 klikje uittrekt (als hij date adjust heeft) en dan draait, maar draai alleen de wijzers. Beter nog: wacht even 3 uur. Better safe than sorry.

Dit geldt niet alleen voor vintage, ze noemen het de Devil’s Hours. Tussen 3 uur en 9 uur is er geen kans op schade, al heb ik een Royce die precies op 9 uur zijn klik maakt. Met quick date set nota bene. Tussen 9 en 3 uur is er wel kans op schade. Eigenlijk dus tussen 21 en 3 uur.

2 likes

Wel, de datumsetting is nog een probleem, idd. Voorlopig enkel de tijd juist gezet. Loopt als een klokje :wink:

1 like

Het mistery is ontrafeld. Gewoon elke 12h doordraaien tot je op de juiste datum zit… Vintage, love it :grin:

2 likes