Die heb ik gemist! Maar dat is dan ook weer beter voor jou Tim!
Mooi !!
Afgelopen week een paar leuk aankopen op Ebay gedaan voor zeer redelijke prijzen.
Een Ruhla met een niet originele band en een Orient 3 star welke wel een eens mijn dagelijkse drager kan gaan worden, beide zullen naar @Serge2 gaan voor een service waar nodig
@Jenneke voor kassa 2!
Maar dit is alleen een kast en uurwerk, geen wijzerplaat? Of zie je die hier gewoon niet?
Super mooi horloge!
Op de foto lijkt de tap afgebroken, maar op de aardappelfoto is het lastig te zien… kan je in ieder geval je triebniet uitproberen
Ik zie 835 staan op het uurwerk
(Staan veel onderdelen en ook complete uurwerken op ebay)
Idd heel mooi hoor
Wel een kleintje zo te zien?
Mijn gekochte Royce is vorige week afgeleverd en gelijk maar een even binnenin kijken.
Ziet er uit als nieuw en loopt mooi op tijd. Het uurwerk is automatisch en met de hand op te winden. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat dit uurwerk sinds 1978 niet meer gemaakt word. Ziet het er toch nog netjes uit of niet?
Alleen nog even een passend bandje bestellen, ik denk dat het een zwart bandje wordt met rode stiksels.
Je kun op een microscoop meestal wel een camera zetten. Je vervangt dan een van de oculairen door de camera. Alleen kun je dan uiteraard niet gelijktijdig door de microscoop kijken en fotograferen.
Ik zie het, ook weer een Atlantic uit Zweden onderweg
Haha nee moet wat meer gereedschap kopen ipv projecten
ik zat op MP te kijken - had ik beter niet gedaan want altijd als ik kijk vind ik wat - een mondia moonstone.
Nee eigenlijk ik zat niet te kijken op MP maar de telefoon maakte een geluidje dat ik moest kijken op MP en dus dat deed ik en toen vond ik de mondia moonstone, het is dus de schuld van de telefoon
Deze zijn dus nu onderweg

Ik had m ook gezien, heel apart ben benieuwd hoe deze is.
ik hoop dat ik hem niet schandaliseer met open doen. Monobloc kunststof kast met 2-delige tige en er zou normaal een AS mechaniek in moeten zitten. Ik vond hem geinig en we hebben ons voorgenomen de weinige plekjes die er nog zijn op t vullen met dingen die we echt leuk en/of geinig vinden. T mag wel geen stukken van mensen kosten. dus geen rolexen of iets in die trand
Van Tradera? Een oud Gruen dames horloge. Leuk! Zilveren kast?
Misschien kan @Jenneke daar nog wel wat info over geven?
Wekkertje… wat een leuk apart ding. Horloge uurwerkje?
Gisteren zelf dit verworven:
V.l.n.r.: EME, IDO en Mitron. Foto’s van de verkoper.
3 voor mij volkomen onbekende merken, maar ze staan wel in Mikrolisk:
We gaan het zien, Zwitsers (of Duits voor de Mitron?) dus misschien niet helemaal kermishorloges.
Eerst maar eens wachten of en wanneer het binnen komt. Uit Zweden en met DBSchenker. Die zijn redelijk betrouwbaar met versturen maar wel v r e s e l i j k t r a a g …, dus nog even g e d u l d hebben… Hoop dat het dit keer goed gaat.
De voorlaatste bestelling (2 horloges) uit Zweden laten versturen met standaard post. Nooit aangekomen, dus dat gaan we ook nooit meer doen.
Vooral de Mondia!
@Macx ik ben 1 van de twee admins van het vintagegruen.org forum. En heb zelf ook wel wat Gruen dameshorloges…
Je hebt een cartouche damesuurwerk met fixed lugs gekocht. Hier zat van origine een grosgrain ribbon bandje aan. De gold filled kast ziet er nog netjes uit.
Het caliber is een 835 en deze is gemaakt door Aegler. Het nummer 65 in de kast is het “style-number”. Gewoonlijk staat ervoor het caliber nummer ook in de kast, hier staat OS wat betekent dat er verschillende calibers in de kast passen.
En ja, het is een kwaliteitsuurwerk. Hopelijk zijn de balansstenen nog goed, want die vervangen een balansas is wel te vinden, maar erg petite. Dat hij uit elkaar ligt zorgt bij mij voor alarmbellen. De prijs van 135 is idioot, maar wat jij ervoor betaald hebt is ok.
Het model en datering zal ik voor je opzoeken. Gok van ergens rond 1928.
Ik hoop op een AS binnenwerk, meer zal er niet echt in passen want het dingetje meet 4 bij 5cm
dat is ook een hele leuke. We hebben iets gelijkaardigs, in de onze zit een frans lorsa P62A mechaniekje. Mooi zonnetjeshorloge!
De laatste weken een 2-tal Rado projectjes gekocht. Een double Green Horse en een Diastar met tungsten kast. Die zal ik nog wel eens tonen in een herstel/opknap topic.
Afgelopen week kwam ik een Rado Starliner tegen op een veilingsite. Ik had wel een bod geplaatst, maar gezien de hoogte ervan was ik er van overtuigd dat het uiteindelijk bedrag hier ver boven zou liggen. De verrassing was groot, toen ik een mailtje kreeg, met de mededeling dat ik de veiling had gewonnen. Super blij met deze mooie aanwinst.