Vintage incoming (Deel 1)

Ziet er wel mooi uit maar is niet echt waar ik op zou bieden dus dat komt dan weer goed uit!

Wat een verschil, ik dacht dat het 2 horloges waren!
Kom maar een glaasje halen!

Mooi! Dacht ook 2 verschillende!

Wat voor polijstmiddelen gebruik je?

Een tige, stift, opwindas is altijd makkelijk te krijgen.
Welk kaliber is het?

Mooi bewerkt uurwerk!

2 likes

Is dat Baumgartner? Is het een penanker?

Ja dus… Baumgartner 866 zit ook vaak in Jump hour uurwerken

Januari 1964 Seiko Sportsman. J14088.
Ben benieuwd maar ziet er cosmetisch erg goed uit. Zal wel een onderhoudsbeurt nog hebben En een nieuw bandje.

12 likes

Ja, dig staat voor digitaal. Met cijfers op schijven dus. Die van jou heeft dezelfde basis.

Ik ben zojuist overboden in de laatste 3 seconden voor een Olma zakhorloge. Ineens van 6,5 naar 9 euro! Tja, als ze zo met geld gaan smijten :joy:

Ook op Tradera. Zweden is een land waar veel Olma is verkocht. Ik vind het een leuk merk!

1 like

Laatst nog eentje gedaan, zo’n BF866. Valt best mee, zo’n penanker, in ieder geval deze. Alleen het anker is wat lastig.

2 likes

Deze automaat kwam vandaag binnen. Was vuil, bekrast…
Maar in no time weer netjes! Loopt keurig!

Bijzonder: geen enkele vorm van snel verzet voor de datum, ook niet van 12 naar 8 uur en terug…Maar je kunt wel de datum achteruit verstellen!

13 likes

O ja, het topic heet incoming, niet came- in…
Deze dan: net de veiling gewonnen :muscle:

Er zit een mooi Zwitsers werkje in, met steentjes in bussen.
Maar geen merknaam op de wijzerplaat!

10 likes

Mooie Tissot. Ik heb vandaag mijn Ardath binnengekregen, zit nu in de Elma… (het uurwerkje dan)

3 likes

Laat je de Elma ook zo lang draaien? Ik vind vaak 4 minuten per pot genoeg!

1 like

Meestal toch langer. 1e pot 8 minuten, 2 minuten droogdraaien. 2e en derde pot 5 minuten en bij iedere wissel weer 2 minuten droogdraaien. En dan nog 6-7 minuten in de droogkamer met verwarming.

1 like

Ja drogen doe ik soms ook wat langer, vooral als ik meteen door wil werken. Maar ik centrifugeer het meeste vocht eruit na elke pot. Vooral vóór het droogproces.

1 like

Dat bedoel ik. Ik centrifugeer na iedere pot 2 minuten. Dan dan 6-7 minuten op het einde drogen.

Ik kijk of er nog vocht uitkomt, en bij de laatste pot voor de droogkamer draai ik een beetje op en neer, om een beetje te schudden. Dan komen er vaak nog enkele druppels. Maar meer dan een tiental seconden duurt het niet.