Eerste generatie 784 kaliber, semi-snelverzet kwam pas vanaf de 784-1
Dankjewel, kun je er ook een jaar aan vastplakken?
Ik heb hem niet opengemaakt want het is zo’n monobloc.
Volgens Dr. Ranfft tussen 1959 en 1965. Heb zelf een 784 en die dateert uit 1962 dus die valt daar mooi middenin
Ja , dankzij jouw identificatie kon ik het ook lezen op Ranfft.
Ik heb al een paar keer zo’ n deelbare stift gehad, dat is wel een gedoe…
Das ook een mooie!!
Probleem blijft dat er te veel mooie vintage horloge’s zijn!!
Ik was vandaag blij verrast dat onaangekondigd ineens meneer PostNL binnen kwam lopen in de zaak. En hij had 2 enveloppen en een doosje bijzich. Jammer dat hij nog ff 1 envelop laat vallen toen hij binnen stapte maar gelukkig was alles goed verpakt. Hier onder even 2 foto’s met wat er zoal in de enveloppen en doosje zaten. Ik begin met de foto met niet helemaal goed werkende horloge’s
En dan nu een foto van de werkende horloge’s.
En ik heb ook nog een filmpje van een horloge wat denkt dat hij een helikopter is!
Maar helaas is een filmpje uploaden niet toegestaan dus helaas pindakaas.
Bij het opwinden vliegen gelijk de wijzers in het rond!
Er zit zekers weer wat leuk spul tussen om mee verder te gaan.
zie vorige bericht!!
Het is pas gedoe als je een deelbare stift verwacht, maar er geen inzit (ja bij Tissot gebeurt dit)…
Die zag ik ook, was erg mooi
Oei, ja dat is echt een probleem!
Ik weet niet hoe oud het horloge was maar is wel vitrage volgens mij. De zoektocht gaat gestaag verder!
Niet gelijk in de gordijnen gaan hangen als je een keer wordt overboden, hè?
Kijk hier eens rond:
Gewoon in Nederland…
Ik heb ook een Seiko Sportsman er tussen zitten.
Niet in zo’n mooie staat als die jij hebt maar is vast nog wel wat van te maken.
Keurige staat! Daar is eer aan te behalen!
Dat is geen gewone Sportsman, maar een Sea horse. Stalen kast en betere bestendigheid tegen vocht.
Mooie aanwinst! Lijkt idd een prima stalen kast. Spannend hoe de wijzerplaat er uiteindelijk uit ziet
Vandaag mijn nieuwe aanwinsten eens wat beter bekeken maar er zitten een paar zeer mooie uurwerken bij.
Ook een Atlantic met een Bidynator erin en een Accurist met ETA2391 uurwerk met 21 stenen.
Ik weet niet of het goede uurwerken zijn maar in de bronzen kleur vind ik ze wel heel erg mooi.
Gelijk ook maar begonnen met het opschrijven van de verschillende uurwerk die in de horloge’s zitten. Met zo handig!!
Is er op het internet ergens een site waar je onderdelen zoals bv het glas van deze Sportsman kan bestellen zodat ik gelijk de goede kan vinden via een onderdeelnummer of iets of moet ik dan bij een Seikedealer zijn?