Ga ik doen.
Bedankt.
Om het zeker te weten kun je natuurlijk de deksel eraf halen en alvast lichtjes tegen een radje duwen. Als ie dan wel tikt weet je genoeg…
Soms is alleen het uiteinde van de veer los van de arbre(as)
Even openmaken, dat kun je zeker!
Leuk ding! Waarde? Geen idee…
Dit soort radiumbommetjes moeten voor mij <€20,- blijven anders hoef ik ze niet.
Meer voor jou dan
Ja dat ken ik
Toch nog een NA. Excelsior Park stopwatch.
Het binnenwerk van de Excelsior Antimagnetisch die ik heb gekocht is redelijk straf aangeroest inclusief vernaggelde balans. Misschien dat ik een en ander kan overzetten. Deze zou lopen.
Bij Jochem Meyer zat ik eerste rij in het Atlas theater in Emmen. Was echt gaaf om die show live te zien!!
Mooie Enicar zeg!!
Om maar even een songtitel van Britney Spears te citeren:
Oops, I Did It Again!!
Toch nog ff een mooie Lagonda Automatic gewonnen. Nu nog even afwachten of er morgen nog een Citizen Promaster in het zelfde pakketje mee komt of niet.
Ligt toch wel heel erg aan of die betaalbaar blijft.
Ik heb zo’n vermoeden dat je deze op ‘Tradera’ hebt gevonden. Het is waarschijnlijk een Zweeds (handels)merk, zoals veel van dit soort merken populair in het land waar ze in de handel zijn gebracht. Niet in Mikrolisk terug te vinden.
Vaak wel geproduceerd in CH, maar voor de export, in dit geval naar Zweden. De kans is vrij groot dat er een AS/ST 96 variant uurwerkje in zit of een andere A. SChild of Unitas uit eind '50ties of begin ''60ties. Ik zie 'm graag terug op HF als ie weer opgeknapt is
Leuke horloges! Valt bij mij in de categorie ‘mooi van lelijkheid’… Veel plezier met het opknappen en weer tot leven brengen.
Anua. Ook uit Zweden. Zelfde verhaal. als de Alltime.
Die blauwe Atlantic van @BorisK zou ook best wel eens uit Zweden kunnen komen. Wat zitten jullie allemaal daar te doen op Tradera? Zo blijft er voor mij niks meer over!
Gaaf ding, mooi, inderdaad niet zo bekend merk. Vaak mooie wijzerplaten.
Lekker bezig jongens!
@basvg Olma… @Macx… Svalan Sportsman… Lagonda… Belleta… Speeltuin hè, Tradera.
Ja hoor! Sommige horloges liggen gewoon op straat, voor het oprapen zeg maar.
Mooie vondst!
Voor mij incoming
Kon het niet laten in deze staat
Ik heb deze incoming, om deze Takano Precision weer lopend te krijgen. Het was goedkoper om een compleet uurwerkje te kopen, dan de losse onderdelen… En een gelukje, dat het geen inhouse uurwerkje was, want dan was het nog lastiger geweest. Hier zit gewoon een Durowe 422 in…
Op zich niet erg, want dat geeft me ook de tijd om de kast weer netjes te krijgen en een nieuw passend glaasje te zoeken. Het uurwerkje, wat er nu in zit, heeft schade aan het anker en aan de balans. En nu heb ik dus meteen een donor voor andere onderdelen…
Wanneer gaan we een interventie doen?
Ja, erg leuke site dat Tradera maar ook erg verslavend!! Ik ga nu maar eens specifieker zoeken ipv alle horloges die ik mooi vind.
Ook mooi bandje