Ja kan hij best hebben hè
Absoluut, mooie combinatie.
Prachtig, zoiets staat hier nog op de verlanglijst.
Die takano heeft een balans met schokbescherming, ik neem aan dat de donor dat ook heeft? Dat losse uurwerk in je post heeft dat namelijk niet.
Goed gezien. Daar moet ik nog even naar kijken. Ik zal het zien als het hier is.
Soort feiko rolex achtige?
Om nog niet te spreken over de kleurafwijking
Deze is onderweg. Een Maillot Jaune automaat meg een blauwe wijzerplaat…
Foto van de verkoper…
Als ik tijd heb (en er aan denk) eens een uitgebreid service verslagje van schrijven. Lekker met veel foto’s…
Het is niet vintage en ook geen Seiko maar een fake. Op het forum dus niet toegestaan.
In dat geval ben je dan helaas gescammed (dat gebeurt heel veel met dit type horloges). Het horloge is geen Seiko en heeft niks met Seiko horloges te maken. Het is een generieke Rolex hommage/unbranded/aftermarket onderdelen met een fake Seiko wijzerplaat er op. Misschien kan je de deal nog cancelen?
Zo heb ik laatst een Ferrari op de kop getikt, bleek achteraf ook fake. Maar hoe kun je dat nu zien?
Niet werkend en mist kroon en wellicht winding stem, maar hij spreekt mij wel aan. Benieuwd wat ik ervan kan maken.
Hmja, reken daar maar op. Die is nepper dan een briefje van 27.5 euro.
Als je er niet teveel voor betaald hebt is het leergeld. Er achteraan gaan kost tijd, en tijd is ook geld.
Het is een zogenaamde “Seiko mod”. En zo zal het je wellicht ook verkocht zijn.
Wat het in werklijkheid is, een zelf gemaakt horloge dat niet door Seiko geassembleerd is en zomder onderdelen uit Seiko horloges:
Generieke/merkloze Rolex submariner kast/band
Fake Seiko wijzerplaat (niet door Seiko gemaakt, dit zal door een dergelijke verkoper wellicht worden omschreven als “aftermarket”. Maar aftermarket met niet eigen logo er op maar logo van iemand anders = fake.)
Een TMI NH35 uurwerk (of evt SII). En hier zal zo zo’n scammer zich wellicht op beroepen dat het een “Seiko uurwerk is”. Er is een onderscheid tussen een Seiko 4R35 uurwerk en een TMI NH35 uurwerk en dat onderscheid is er niet voor niets.
Deze “Seiko mods” zijn momenteel op internet en ook op marktplaats een grote scam waar veel geld mee te verdienen is. Met zo’n fake Seiko logo er op worden deze horloges verkocht voor meer geld dan een gerieke Rolex hommage.
Aan je screenshot te zien gekocht via Marktplaats of niet? Niet de eerste keer dat daar neppe rommel wordt aangeboden, om het zacht uit te drukken.
Op het eerste oog miste ik de secondewijzer, maar die is er wel. Volgens mij is er een mooi horloge van te maken. De kast is al geweldig.
Ja, vond ik ook. Ook de donkere wijzerplaat, komt wat koperachtig over. En die uurwijzer met de grote cirkel. Heerlijk.
Er zit een AS 984 in, als ik het goed gezien heb, dus onderdelen vinden moet doenbaar zijn
Een groot ding is het niet - denk niet dat die meer dan 30-31mm zal zijn - en vaste lugs zijn kudt maar dat zien we dan wel.
Een plaatje! Mooi ontwerp…
Wordt verwacht deze 40mm grote Chronosport met vliegtuig logo,
De meeste horloges van dit merk , die ik op ebay tegenkwam zijn chronograven met Valjoux uurwerk. Er zijn echter nogal wat horloges te vinden met Chronosport op de wijzerplaat waaronder die van Helmut Sinn.