Wijzerplaat en wijzers lijken niet bij de Seiko fabriek vandaan te komen helaas.
Dat zou een hoop verklaren, maakt me persoonlijk niet gigantisch veel uit. Vind het een leuk ding voor niet teveel geld.
@Macx: Misschien ten overvloede:
Dit is wel degelijk het kaliber nummer.
AS 1187 / 1194
De pink pages van Ranfft hiervoor:
Ze zijn bijna identiek, verschil tussen de twee is de ligne maat. De 1187 is 10,5’‘’ ligne = 23,7mm,
de 1194 is 11,5’‘’ = 25,9mm.
Ze zijn als zodanig dus niet uitwisselbaar.
Even de maat van de platine meten en je weet welke het is.
Succes met de transplantatie!
Dan op zoek naar wijzers die bij de 6105 wijzerplaat passen of… een 6309 wijzerplaat met bijpassende wijzers. Tja, lastig keuzes maken.
O Ja, een bandje natuurlijk
Nee nee, Martijn geeft antwoord op de duiker van Bram!
Volgens mij is jouw aanwinst een prima Seiko, alleen qua stijl ietwat gedateerd, maar jij vindt het mooi, dus prima
Ben er ook blij mee, lijken veel bekende merken in te zitten. Nu nog even de Nivada en de Omega in de gaten houden om gelijk mee te sturen in het pakketje.
Aaah dat scheelt weer. Net wat je zegt, hij is ook flink gebruikt (of misbruikt) maar vind het voor nog geen 100 euro erg leuk ding.
Kan ik me net echt een breuk aan vallen.
Dat is 'm dus. Die een/tiende mm krijg je van me cadeau.
Het ziet er wel origineel uit. Uit 1981. De fotos zijn niet heel informatief, vanwege de belichting is het lastig te zien hoe de staat is van de gold plating maar die lijkt op de bezel wel gesleten te zijn wat een veel voorkomend issue is bij dat soort horloges. Qua waarde als je niet zo veel meer betaald dan er geboden is het qua prijs best oke.
Net binnengevallen, de lip standaard en natuurlijk ook dadelijk aangekleed met lip horlogetjes van de rommelmarkt. Leuk dingetje. Altijd blij als er zoiets cools op onze weg komt.
NOS?
Geen flauw idee. Laten we het houden op zgan
Gaaf!
lotje te herstellen van Ebay

Heb ik nu net een Sperma 21 jewels gekocht

het was mij om de duikhorlogewijzerplaat te doen
rare achterkant, ben benieuwd waarvan de kast van gemaakt is
al is de wijzerplaat van de Helvetia ook wel mooi met die gigantische subdial
Ha leuk,! Ik heb een jaar geleden ( van dezelfde verkoper?) een lotje defecte quartz Lip horloges gekocht. O.a. het model ’ Fridge’ van Roger Tallon. Het waren retro modellen en ik heb er succesvol nieuwe uurwerkjes in kunnen zetten!
Ik lees “Sperina” maar kan me de afkeer wel voorstellen
Leuk lotje hoor!
Ik vind die Airain ook wel heel mooi!!
Mooi lotje bij elkaar zo!