Één van mijn favoroete verkopers heeft een exemplaar te koop. Het zal in de categorie “boeren antiek” vallen.
Merkloos en veel op elkaar lijkende uurwerken.
Deze uurwerken werden in diverse fabriekjes gemaakt en door horlogemakers in kasten gezet die weer door andere bedrijfjes werden geproduceerd.
De zg. massa productie en niet direct interessant voor verzamelaars.
Vaak werd dan een wijzerplaat er op gezet met de naam van die horlogemaker resp. winkel die het weer aan de man bracht.
dixi
Deze gescoord
Geen veer maar een batterij, maar toch een balans:
https://junghans-vintage.de/de/uhren/elektromechanische-junghans-armbanduhren/junghans-60010.html
Te grappig om niet op te pikken. Ziet er mint uit, zou prima lopen. Geen idee waar ik die zou dragen wel. Misschien met een minder afzichtelijk bandje op.
Typisch gevalletje « rien ne va plus »
Wel bijzonder. Een Vegas geïnspireerd bandje wellicht (wat dat dan ook mag zijn)
Geen idee wat er in zit ook. 17 jewels zei de ad, dus ik ga maar uit van een midrange handwinder. We zullen zien.
Leuk ding! Zou ik ook gekocht hebben. Ik heb wel een zwak voor aparte dingen. Alledaags is boring…
Deze vond ik ook wel apart. Dit horloge kreeg je als je op de onderzeeboot de USS Holland werkte. Het USS Holland horloge is nu onderweg naar Holland!!
Tesamen met deze 2.
Ik zou een grap kunnen maken over het laatste horloge…
Ik daag je uit!!
Kom maar op!
Aamaj, maar dat kan zomaar niet…
Prachtig, die Almaz. Dat cijferfont! In goed werkende staat?
Dit staat bij de advertentie dus ga er van uit dat het horloge loopt:
" Uit het Sovjettijdperk. Loopt en tikt zoals het hoort. Diameter 34 mm. Serie nr. 30006."
Oef, da’s lekker