Vintage incoming (Deel 1)

Wat een prachtige en kleurrijke Lord Marvel!
Compleet en NOS, zo lijkt het. Gefeliciteerd :clinking_glasses:

2 likes

Prachtig

1 like

Lord Matic… Lord Marvel is een handwinder en enkel met zilverkleurige of goudkleurige plaat uitgebracht.

3 likes

Dat is een hele mooie! Echt een horloge, die zon verdient!

1 like

I stand corrected :blush::+1:

1 like

Oh sorry, ik had eerst even verder moeten kijken @Scudo was me voor… :slight_smile:

Ziet er heftig uit. Ovaal glaasje. Lastig om vervanger te vinden.

Is het (mineraal) glas? Dan gaat het heel moeilijk worden om dat te polijsten.

Is het plexy? Dan werken als volgt:
Eerst glaasje er uit. Pas op, als er een nylon pers ring in zit dat ie niet stuk gaat.
Dan het losse glasje met sterk dubbelzijdig tape op een slijptolletje plakken.
Slijptolletje in draaibank of desnoods boormachientje zetten en schuren maar.
Polijstpapier, eerst #600, dan #800, dan #1000, etc tot aan zeer fijn (MIcromesh 4000 is heel goed). daarna afpolijsten met polijst pasta. Ik gebruik daarvoor Uniepoets, dat wordt spiegelglad.
Pas op dat je niet te veel en te langdruk zet, dan lopp je risico dat het plexy smelt of dat het slijp debris in het plexy smelt, geeft zwarte ringen, strepen en vlekken. Zachtjes aan, veel geduld.
Succes!

Hieronder wat foto’s

Gekrast plexy glaasje

Met dik dubbelzijdig tape op tolletje plakken

Tolletje op draaibankje / poetsmachientje / boormachientje bevestigen.

Draaien maar.

Schuren.

Van grof naar fijn.

Het wordt al wat doorzichtiger.

Uniepoets of een ander vergelijkbaar middeltje (polydinges…)

Helder… geen krasje meer.

NB, dit kan dus ook met een vlak en eventueel ovaal glaasje. Pas dan alleen wel op dat je de zijkanten niet beschadigt.
Tip: Als het glaasje niet of lastig uit het kastje kan komen: er in laten zitten; kastje met geschikte tape afplakken en in zijn geheel op slijptol monteren.

9 likes

Wordt ik vanavond gebeld van uit Zweden volgens mijn IPhone. Is het de verkoper van het onderzeeerhorloge, hij kan het horloge nergens vinden maar blijft nog wel even doorzoeken.
Hij heeft zo’n 650 horloge’s en is aan het inkrimpen dus als hij mijn gekochte onderzeeerhorloge niet kan vinden dan mag ik een ander horloge uitzoeken met een hogere waarde als goedmaker. Eerst maar even afwachten van de week hoe dit gaat aflopen!
De andere 2 zijn al wel onderweg.

2 likes

Terwijl ik bezig was mijn polijstverhaaltje samen te stellen en te posten, was jij al weer bezig geweest zag ik. Gaat goed zo te zien.
Over de kwaliteit van het horloge kan je pas wat zeggen als je weet wat voor caliber er in zit, denk ik.

Nog even goed gekeken naar je foto’s. Is er iets mis met de dagschijf?

Dit vond ik in Google over Heloisa:

(18) Heloisa Watches: over het bedrijf | LinkedIn

About – Heloisa Watches

HELOISA D.U. - Lorologiese Fine Watches

Plus nog wat verkoop aanbod hier en daar.

En het merk wordt genoemd in de Davoine catalogus van (o.a.) 1965

Dat is alles vrees ik.

1 like

@Macx

Oh ja:
2789 zou kunnen zijn:

ETA 2789?

Is dit 'm?

image image

1 like

Da’s knap vervelend. Had @Lexaf onlangs niet hetzelfde akkefietje (post 2701 in dit draadje) ? En was het dezelfde aanbieder ?

2 likes

We hebben al even contact gehad maar dat was bij een andere aanbieder.
Ik geef hem tot zondag om het horloge te vinden anders moet er maar een andere oplossing voor gevonden worden.

1 like

Het schijnt vaker voor te komen. We moeten er maar mee leren leven… :crazy_face:

image

OMG!
Een beetje flink ervaren horlogemaker serviced een niet al te ingewikkeld horloge in minimaal een half uur (?) Dan moet ie echt doorwerken. Dat is dan exclusief het zoeken naar onderdelen, poetsen en verder restauratiewerk. Hoe doe jij dat? Of zitten er bij jou 48 uur in een dag? Als mijn horloges acht kwartier in een uur lopen doe ik ze weg!
:rofl: :rofl: :rofl:

Wel een leuk lotje trouwens! :slight_smile:

1 like

Ik zat wat op te zoeken in de watchlibrary en vond een advertentie van dit merk met zo te zien hetzelfde horloge uit 1974 in de Europa Star:

2 likes

De staat is uiteindelijk “onbestaande want verkoper geeft niet thuis en niks verzonden of ontvangen”. Rest de vraag of ik twee uur bij de politie wil gaan zitten om een klacht neer te leggen over 40 euro totaal. :sweat_smile:

Economisch heeft het geen zin want mijn tijd kost ruim meer dan dat. Maar het principe he. En ik heb de lulhannes z’n telefoonnummer en bankrekeningnummer natuurlijk wel.

4 likes

Wat een randgroepdebiel!!
Ik zou wel aangifte doen, je weet nooit.
Jammer dat er zulke droeftoeters bestaan in de wereld!

1 like

Welke ring? Bedoel je de bezel? Uurwerk moet er aan de voorkant uit.

Nee. :upside_down_face:

Lijkt er op dat de wijzerplaat schoongepoetst is. Uurwerk is een ebauche. Het merk achterhalen zal dus niet lukken.

3 likes

Hmm oké, nu dus gauw ff mijn reactie in het andere topic weghalen!! :rofl: :rofl:

1 like

:joy: trek er nog wat van af. De balans ontbreekt immers, daar zitten ook steentjes in.

2 likes