Vintage incoming (Deel 1)

Vandaag ook weer een paar horloge’s binnen gekregen. Ook weer een aantal gekocht maar de foto’s daarvan komen wel als ze binnen zijn.

5 likes

Aangifte doen man of die outlul blijft mensen oplichten!

1 like

Het scheelt als je al van te voren, zo feitelijk mogelijk een aangifte zelf in word schrijft en tweemaal uitprint.
Tijdens de aangifte schuif je 1 naar de agent en lees je de andere op. Anders blijven ze steeds onderbreken.

Ik heb het ze zelfs een keer gemaild, zodat ze het kon kopiëren en plakken. Schoot anders niet op.

1 like

Ik woon in Tsjechië. Ik zou geen aangifte kunnen schrijven al hield je een pistool tegen mijn hoofd :wink: en ik heb er al met een agent over gesproken, duurt 2-3 uur om aangifte te doen. Er worden ter plaatse telefoongegevens gelogd en weetikveel. Google Translate ertussen gooien gaat de boel nog extra vertragen wellicht.

Misschien voor als ik eens in de stad moet zijn en veel tijd teveel heb :sweat_smile:

2 likes

Owja, even vergeten. Dat zal een stuk lastiger worden :sweat_smile::rofl:.

Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre een dergelijke zaak opgepakt zal worden. Ik vrees dat die kans klein is.

1 like

Ik had heel even de aandrang om mee te bieden op deze. Een vintage “panda” zie je tenslotte niet zo vaak.

En dan valt de “JEWELS - NCABLOC” op. En hoe onnatuurlijk hard die, en het merkteken zelf, in contrast staan met het zwart.

Iemand een gokje wagen dat dit helemaal geen zwarte wijzerplaat was, en er gewoon over een beschadigde “gewone” geschilderd is? :sweat_smile:

Als je goed kijkt naar de reflectie op de wijzerplaat - en het gebrek eraan door ogenschijnlijk reliëf (roest) aan de rand - dan lijkt dat toch erg waarschijnlijk. :grin:

5 likes

Goed gezien!!
Je moet ook overal op letten tegenwoordig!!
Heeft er wel 1 zitten slapen tijdens het instellen van de printer!!:joy::joy:

Restauratie Omega Seamaster INCOMING!!
Ben benieuwd wat voor uurwerk er in zit aangezien er niks bij stond alleen dat het horloge tikte op het moment van aanbieden.

6 likes

Poe jammer, daar had ik wel eens een fatsoenlijke foto van willen zien…

Deze is al niet meer incoming, want al bijna een week hier, maar ik plaats hem hier toch even. Ik ben normaal niet zo heel erg van de zakhorloges, maar deze trok wel mijn aandacht.
Het is een railway watch, een Seiko 7C11-0010. Het is een quartz horloge, maar ik moet zeggen, dat de nauwkeurigheid van het werkje behoorlijk is. Loopt nu al een goede week gelijk met de atoomklok, wijkt niets af.

De inscriptie is volgens Google-translate:
Ter herdenking van de 40 opeenvolgende jaren zonder ongevallen met nul-aansprakelijkheid-klasse in maart 1996. Keihan Electric Railway Co. LTD.

12 likes

Deze had ik ook gezien, maar die heb ik laten liggen, meestal is het inwendige mechanisme voor die gekke kroon verrot.
Ik geloof dat je de binnenkast uit de buitenkast moet drukken en dan het glas eraf, staat vast wel op YT.
Leuk horloge is het wel :+1:

1 like

Ah het deksel kan er gewoon af, meevaller :sweat_smile:
Ben benieuwd, horloge met veel potentie :+1:

2 likes

De plaat is gepoetst.

Ah, dit dus.

3 likes

On it’s way…

9 likes

Tijdje geleden deze binnengekregen. Een Reglex.

Glaasje heb ik geen before foto van gemaakt (vergeten). Zaten krasje op en ben al even snel met de hand aan het polijsten geweest……… knapt enorm op.

Het horloge is als niet lopend verkocht.

De kast open gemaakt en er kwam een heel klein uurwerk uit. Een klein pufje met de ballon en hij liep. Denk dat een service volstaat. Leuk ding.

12 likes

Net even gekeken, maar het ziet er naar uit dat het horloge haast 1,5 uur in een uur draait :grin:
Eerst maar eens servicen.

4 likes

Een prestatie op zich voor zo’n kleintje!

1 like

Een balansveer waarvan de windingen plakken door vuil of gemagnetiseerd, maar meestal vuile en vettige windingen.

2 likes

Hahaha heerlijk zo’n groot horloge met zo’n mini damesuurwerkje erin :sunglasses:
Wat is het, een Lorsa 8F ofzo? Van dit type uurwerk zijn heeeel veel verschillende makers geweest.

1 like

Dat moet ik je schuldig blijven. Volgens mij zag ik onder balans iets op de platine staan. Maar ik was zo ontzettend nieuwsgierig naar de inhoud van de kast dat ik er enkel naar heb gekeken en meer niet.

Ik moet nog olie bestellen om te servicen. Zodra dat binnen is kan ik denk ik los. Afgelopen weer de schoonmaakvloeistoffen binnengekregen.

4 likes