Vintage incoming (Deel 1)

Deze tool gebruik ik, en ben daar zeer tevreden over, werkt goed.

2 likes

Gaaf ding hoor. Zo een denk ik al eens eerder gezien te hebben, alleen stond er toen Airain als merk op, naar ik meen, met een FE-uurwerkje. Inderdaad uit Besançon.

Van harte :partying_face:

Deze lijkt op eentje waar ik recent op misgreep in Japan. Dat leek op aventurine. Wat is dit materiaal wijzerplaat?
Fraaie exemplaren :ok_hand:

5 likes

Mooie Cyma Lennert :ok_hand:

1 like

Goed om te horen, wie weet koop ik er ook nog eens een. Maar in dit geval had het niet uitgemaakt want een van de vastzittende schroeven was een wijzerplaatschroef, en die krijg je er daarmee niet uit :thinking:

1 like

Deze komt ook uit Japan, daar op de veiling heb ik die allemaal gekocht. Die laat ik dan opslaan in een depot van het veiling huis, die mogen daar dan blijven liggen tegen betaling tot dat ik er genoeg heb, en dan laat ik ze opsturen. Het is goedkoper het zo te doen, met verzendkosten en BTW en inklaringskosten. Nu heb ik maar een pakket voor 10 horloges Dus de verkopers moeten het horloge dat ik kocht op de veiling naar het depot sturen waar het ook gecontroleerd is of het klopt waar ik de hoogste bieder van was. Goed en veilig verpakt door het depot en opgestuurd. Je mag het daar een maand laten liggen.

1 like

Weet ik, doe ik ook met regelmaat. Maar vertel: die wijzerplaat :smile:

1 like

Weet ik niet, zal er morgen naar kijken en dan laat ik je het weten

1 like

Leuke Gruen onderweg die om mijn nek kan!

27 likes

Nooit gezien, weet je ook van welk jaar die is??? wel mooi trouwens

1 like

Heel bijzonder, nooit eerder gezien.
Doet me denken aan die foto hangertjes van vroeger.

1 like

Eindelijk is mijn 2de Omega afgeleverd door FedEx, werd ook wel tijd want volgens hun planning werd het horloge gister geleverd maar na 4x een aanpassing val de levertijd de hoop maar opgegeven en zowaar vandaag om 14:10 kwam de bezorger binnen lopen om het pakketje af te geven en om een handtekening te vragen.

De Omega ziet er beter uit dan op de foto’s van de veilingsite , gelukkig maar want anders was de prijs veel hoger uitgevallen!!
Glaasje moet wel vervangen worden want daar zit een barstje in.

Nu nog even de zoektocht naar informatie starten!!

Wat vinden jullie ervan?

12 likes

Ik heb al een Gruen Carre, waar ik ooit nog een keer leer op moet plakken, maar die heeft geen “ophanghaakje”. :smiling_face: Ze moet van ergens tussen 1931-1935 zijn. Maar het precieze jaar weet ik pas als ze arriveert en ik het uurwerk kan zien.

Bedoel je een medaillon? Heb ik ook gehad (of zwerft nog ergens in een laatje). Geen idee wat ik er in had. :sweat_smile:

2 likes

Dat woord was verdwenen uit mijn vocabulaire, maar dat bedoelde ik inderdaad. Mijn moeder droeg er vroeger een. Ook vierkant, staand op de punt. Wellicht dat daar mijn associatie vandaan komt.

1 like

Vaak zit daar “Engels” draad in, dwz. losdraaien tegenovergestelde richting. Soms kun je die gewoon met een scherpe schroevendraaier losmaken. Daar wordt dan ook vaak de fout gemaakt, door de schroef “los” te maken, door de schroef in de verkeerde richting te draaien, wat dus nog vaster gedraaid wordt. Met een afgebroken schroef als gevolg.
Maar dit is van 2 kanten toegankelijk, door de brug los te maken. Dat maakt het verwijderen van het afgebroken schroefje wat gemakkelijker.

2 likes

Succes :+1:
Ik heb zelf gewoon een blokje van de vergulde hand bij de drogist gehaald, en daar haal ik dan met de vijl wat van af en los ik op in een potje water. Als je het verwarmt gaat het proces sneller.
Maar misschien zijn er wel soorten waar het sneller mee gaat.

1 like

Kan je eens een foto maken die je recht boven de wijzerplaat maakt zonder vertekening? Ik begin het idee te krijgen dat de wijzerplaat opnieuw incorrect is opgemaakt.

Ik hoop het niet, ik zie het niet althans.
Volgens mij is dat petina!!:smiley:
Er zitten wel wat vlekken op de wijzerplaat.

6 likes

Als ik dit zo zie, ziet het er stukken beter uit. Was de vertekening :+1:

1 like

Pfffffffieuw gelukkig maar!!

Weet iemand hier misschien wat de letters CSP of 8-SC voor staat?? Het CSP staat aan de binnenkant van het deksel en het 8-SC staat achter het typenummer. 14390-8-SC
Ik vond een aantal omega’s met het 8-SC waar bij stond “Very Rare” maar is dat zo of is dat verkooppraat?