Vintage incoming (Deel 1)

Tja, de 8 zal een soort serie run zijn, SC staat voor Seconde Central.

Dat dus

3 likes

SC staat voor “seconde centrale”'.
Edit: Friso was me voor, zag ik.
Het movement was oorspronkelijk ontworpen voor een kleine, decentrale secondewijzer. Er is een soort van extra opbouw gemaakt om een centrale secondewijzer te kunnen installeren. Komt vaker voor bij m.n. jaren-1940 horloges, toen centrale secondewijzers in de mode kwamen, maar fabrikanten nog moesten omschakelen naar de nu algemene bouwwijze.

3 likes

Voor mijn nieuwe Nilax kwam @Langelambal op de lijn voor een horlogebandje. Na via foto’s wat uitzoeken kwamen we hier thuis op een zwarte uit.
Kwam ik vanavond na een paar dagen cursus weer thuis en lag er een kadootje op de mat (lees: werkbureau). Heeft Joeri er stiekem twee ingestopt. Kerel: heel hartelijk dank.

Nu sta ik voor een dilemma…… Groen of Zwart.

Die groene heeft toch wel wat (in mijn optiek).

Schieten jullie eens?

6 likes

Smaak is iets persoonlijks.
Mijn voorkeur gaat uit naar groen

Wat ook meespeelt in de keuze is de dikte van de band. De zwarte vind ik wat iel overkomen op de stevige kast.

1 like

Er is een NOS Sarcar onderweg:

13 likes

Die groene is top.

yp6kp

De groene in het zwart zou top staan volgens mij!!

Vandaag weer een doosje horloge’s binnen gekregen. Toch weer leuk spul bij.

8 likes

Starsky and Hutch vibes incoming…

IMG_8814

Al zit er nog iets werk aan om m toonbaar te krijgen

13 likes

Groen!

Voor mij ook groen, leuk zomers kleurtje :peacock:

Nog een oudje…

De naam Jean Perret komt tevoorschijn bij een ander Valory horloge. Het lijkt me een goed merk…
Ik hoop dat ik hem aan de praat krijg…

17 likes

Ah, heb jij die gekocht. Had hem ook op mijn lijstje gezet. Maar laat ik eerst eens wat gaan doen alvorens de voorraad weer aan te vullen :sweat_smile:

4 likes

Zit die kras in t glas of is t een veeg op de plaat?

Chromen kastje volgens mij als ik die lug rechtsboven zie. Zelf zou ik daar niet perse aan beginnen. Chrome.

Zat vanmiddag tijdens wielrennen kijken wat te zappen op Tradera tussen alle horloges in mijn volglijst

Deze liep bijna af, een bod gedaan welke meteen werd gecounterd, was toen niet meer te stoppen tot horloge voor mij was

Vond erg apart met die half doorzichtige wijzerplaat

Het uurwerk is als het goed is een EB 1334

23 likes

Fijn dat het glas nog goed is. Deze kast constructie is anders dan je zult verwachten. Het horloge heeft een deelbare stift en het uurwerk ligt in het achterdeksel. Het glas komt op die ring met indices en klemt op het achterdeksel en de bezel met lugs, die knel je daar weer op.

Als je glasrand te dun is, gaat het makkelijk los. Is het te dik, kan je persen tot je een ons weegt, Waterdicht? Vocht kruipt dan toch via de kroon naar binnen.

On topic: mooie Roamer, ws. MST uurwerk. Prima caliber.

2 likes

@Macx zeker te weten!

1 like

Kon deze niet laten liggen :sunglasses:

23 likes

Dit wordt met afstand de oudste Seiko, die ik in mijn verzameling ga krijgen…
Seiko Laurel

En schijnt het ook nog te doen, wat zeker een plus is voor zo’n oud horloge.

13 likes

Waaraan zie je dat dat een Seiko is? Binnenwerk komt me alvast bekend voor, en ik doe geen Japanners :smile: zal ook een opgave worden om de vermiste wijzer terug te vinden.

2 likes