Tja, de 8 zal een soort serie run zijn, SC staat voor Seconde Central.
Dat dus
Tja, de 8 zal een soort serie run zijn, SC staat voor Seconde Central.
Dat dus
SC staat voor “seconde centrale”'.
Edit: Friso was me voor, zag ik.
Het movement was oorspronkelijk ontworpen voor een kleine, decentrale secondewijzer. Er is een soort van extra opbouw gemaakt om een centrale secondewijzer te kunnen installeren. Komt vaker voor bij m.n. jaren-1940 horloges, toen centrale secondewijzers in de mode kwamen, maar fabrikanten nog moesten omschakelen naar de nu algemene bouwwijze.
Voor mijn nieuwe Nilax kwam @Langelambal op de lijn voor een horlogebandje. Na via foto’s wat uitzoeken kwamen we hier thuis op een zwarte uit.
Kwam ik vanavond na een paar dagen cursus weer thuis en lag er een kadootje op de mat (lees: werkbureau). Heeft Joeri er stiekem twee ingestopt. Kerel: heel hartelijk dank.
Nu sta ik voor een dilemma…… Groen of Zwart.
Die groene heeft toch wel wat (in mijn optiek).
Schieten jullie eens?
Smaak is iets persoonlijks.
Mijn voorkeur gaat uit naar groen
Wat ook meespeelt in de keuze is de dikte van de band. De zwarte vind ik wat iel overkomen op de stevige kast.
Die groene is top.
De groene in het zwart zou top staan volgens mij!!
Groen!
Voor mij ook groen, leuk zomers kleurtje
Nog een oudje…
Ah, heb jij die gekocht. Had hem ook op mijn lijstje gezet. Maar laat ik eerst eens wat gaan doen alvorens de voorraad weer aan te vullen
Zit die kras in t glas of is t een veeg op de plaat?
Chromen kastje volgens mij als ik die lug rechtsboven zie. Zelf zou ik daar niet perse aan beginnen. Chrome.
Zat vanmiddag tijdens wielrennen kijken wat te zappen op Tradera tussen alle horloges in mijn volglijst
Deze liep bijna af, een bod gedaan welke meteen werd gecounterd, was toen niet meer te stoppen tot horloge voor mij was
Vond erg apart met die half doorzichtige wijzerplaat
Het uurwerk is als het goed is een EB 1334
Fijn dat het glas nog goed is. Deze kast constructie is anders dan je zult verwachten. Het horloge heeft een deelbare stift en het uurwerk ligt in het achterdeksel. Het glas komt op die ring met indices en klemt op het achterdeksel en de bezel met lugs, die knel je daar weer op.
Als je glasrand te dun is, gaat het makkelijk los. Is het te dik, kan je persen tot je een ons weegt, Waterdicht? Vocht kruipt dan toch via de kroon naar binnen.
On topic: mooie Roamer, ws. MST uurwerk. Prima caliber.
Dit wordt met afstand de oudste Seiko, die ik in mijn verzameling ga krijgen…
Seiko Laurel
Waaraan zie je dat dat een Seiko is? Binnenwerk komt me alvast bekend voor, en ik doe geen Japanners zal ook een opgave worden om de vermiste wijzer terug te vinden.