Mooi!!!
Had hem nog niet gezien
Nu ik hem in orde heb wel. Gelukkig had ik nog een donor-werkje liggen, en daarmee is hij perfect.
Helemaal top, Het begin is gemaakt, en het vertrouwen is weer terug, komt helemaal goed, klasse
Lotje binnengekomen met 2 quartz en deze 3 mechanische. Zentra Prisma en Pronto.
Het ging me om de pronto.
Ze lopen alledrie, maar hebben ook alledrie héél hard een beurt nodig…
Die ziet er echt goed uit, prachtig.
dan weet je weer wat gedaan. Mijn voorraad opknappers is bijna uitgeput. Moet weer dringend op zoek!
Ja de eerste is al klaar. Om vijf uur binnen gekomen. Om half 8 begonnen.
Ik heb een minder beschadigde kast gevonden. Helemaal identiek. Nu nog even erin zetten. Misschien nog een andere kroon. Terwijl de Elma draaide heb ik de kast en het glaasje gepolijst.
Zodadelijk fotos. Ik verwacht veel commentaar op het bandje .
Jezus. Kom anders eens een week of drie logeren, kan je mijn backlog bezien.
Toch de oude kast. ( Ik zal nog eens verder zoeken. Heb er nog veel)
En ja, ik zal ook een ander bandje zoeken.( Maar stiekum vind ik deze wèl geinig)
Dat lukt mij nou nooit!
Ziet er netjes uit
Mooi ding!
Ik heb onlangs hier op HF ergens gelezen dat de oudste uurwerken voor Seiko in Zwitserland gemaakt werden, o.a. bij Moeris. Identificatie zal lastig zijn omdat die oude uurwerken vaak geen caliber aanduiding hebben. Aan de balanszijde al helemaal niet, maar soms staat er iets op de platine aan de wijzerplaat zijde.
Valt zo te zien best mee allemaal.
Vind ik ook Ruud.
Zojuist op ebay deze ‘gewonnen’, met ook zo’n geleefd uiterlijk. Volgens de verkoper wel met een RVS kastje. We gaan het zien als ie binnen is.
Er zal sowieso een nieuw glas op moeten. Hopelijk ziet dan de wijzerplaat er ook nog wel een beetje deftig uit.
Edit: foto van de verkoper.
Nog een pakketje in aantocht. Twee zakhorloges. Eigenlijk kan je niks met die dingen, want wie draagt dat nu nog tegenwoordig. De keren dat ik een pak met een vest draag in een jaar tijd zijn op de vingers van 1 hand te tellen. En in het speciale zakje aan de rechterkant van je spijkerbroek zit zo’n ding ook niet echt handig, al schijnt dat zakje er ooit wel voor bedacht te zijn.
Plaatje van het www.
Dit is er voor mij in aantocht: (alle foto’s van de verkoper)
Ja, je ziet het goed. Het gaat om een Leeuwtje. Weliswaar geen Finse Leijona, maar een (waarschijnlijk) in Zwitserland gemaakte Lejon (de Zweedse variant) gemaakt door M. Aeschillimann, later Camille Barre, de firma die de basis is voor de Zweedse Lejons en de Finse Leijona’s.
De Leeuw met één staart…
Het andere exemplaar van dezelfde verkoper is een Oreba.
Niet meer helemaal functioneel, d.w.z. dat ie niet wil lopen. De Lejon loopt volgens de verkoper nog wèl.
Aardig is dat, als je Oreba opzoekt in Mikrolisk, het horloge bij dezelfde fabrikant, namelijkl Camille Barre, vandaan komt.
Het gaat hier dus waarschijnlijk om een ondergeschoven neefje of nichtje uit de Leeuwenfamilie.
Als je dan verder doorzoekt op Louis Brandt & Frère, de tweede vermelding in Mikrolisk voor Oreba, krijg je een enorme lijst met merknamen, waaronder heel veel Omega model varianten, die allemaal als aparte merknamen geregistreerd blijken te zijn. Het verband tussen Brandt en Barre heb ik nog niet kunnen leggen, maar het is wel opvallend dat zowel Brandt als Barre een opvallend groot aantal merknamen voerden die ook op Zweedse merkregistraties terugvoeren volgens dezelfde Mikrolisk lijst. Dat kan geen toeval zijn. Als ik weer eens een geïnspireerde bui heb ga ik dat nog eens uitspitten. Interessant om uit te vinden wat de relatie met Omega zou zijn.
Hier een voorbeeld van een link naar Zweden in de enorme merkenlijst die verbonden is aan Louis Brandt & Frère.
Nu eerst maar eens afwachten hoe de twee horloges er in werkelijkheid uitzien als ze binnenkomen. Dat kan soms heel snel, maar soms, met name bij verzending met kan het ook wel eens twee of 3 weken duren…
Met het Zweedse (staats) bedrijf gaat het vaak een stuk sneller, maar dat wordt in Nederland afgehandeld door
en dat is, zoals bekend, ook niet geheel zondere risico…
Leve de
Deze 2 Citizens uit mijn geboortejaar (1974) zijn net aangekomen.
Bij de groene zijn de wijzerplaatpootjes afgebroken. Wat zijn jullie ervaringen met het repareren? Solderen of een nieuw voetje infrezen (bijvoorbeeld met Watch Dial Feet Milling Tool) en inlijmen?
Als ik de filmpjes zie op internet (vb How to Attach Watch Dial Feet simple way, no special equipment required - Invidious), dan ziet de soldeermethode er “simpel” uit maar ik heb schrik de voorkant te beschadigen als ik het soldeer niet snel genoeg gesmolten krijg.
Solderen zou ik ook schrik van hebben. De hitte is niet alles voor de wijzerplaat zou ik denken, en hoeveel soldeer “genoeg” is zonder een grote blob te maken… Ik heb 1x een herstelling gedaan met voetjes inlijmen, ging prima.