Vind hem niet fijn werken. Bij het nieuwe glaasje van mijn Oris horloge moet ik de beide delen met een doekje beetpakken omdat mijn handen zeer doen van het draaien… en ik ben echt geen watje. Ook al een keer gehad dat ik de bankschroef en waterpomptang erbij moest halen omdat ik hem niet meer met mijn handen losgedraaid kreeg Geeft mij alleen maar frustratie. Goedkoop/duurkoop.
Ze zijn niet zo duur gelukkig, en makkelijk te vinden. Ik heb ook beide 4266 en 4940 staan, oud maar top. Enige wat wel durft verslapen is de rubber band binnenin maar die heb ik bij 1 van de 2 al vervangen door een elastieken haarbandje van de kleine, met haar goedkeuren.
Zat even te kijken, maar welke gebruiken jullie? De Bergeon 4266 of de Bergeon 6400?
De 4266 kan enkel rond pakken terwijl de 6400 ook andere niet ronde vormen kan pakken. Vraag me af in hoeverre ik die 6400 dan echt nodig heb.
Ik prefereer de Tissot set:
Vind het sowieso een beetje een stom idee om kunststof glaasjes met een metalen klem beet te pakken, je beschadigt altijd je glas.
Hoe is die verschillend van de 4266? Het principe ziet er identiek uit
Het heeft te maken met hoe de klauwen worden geleid in de tool. Bij de 6400 is dat op zo een manier dat ook andere dan ronde vormen kunnen worden gegrepen.
Hoe plaatsen jullie plexies terug?
Ook met de klauw?
Ik gebruik daar een Friederichs tang met houten kommetjes voor…
Tot nu toe op dezelfde manier als afhalen. Al hoewel ik ook wel eens heb gezien dat ze het met een pers doen. Klein kommetje beneden en een grote boven waardoor je hem ook iets bol maakt en dus terug kan plaatsen.
Als de overmaat niet te groot is gewoon met de hand, en anders met deze, op de manier zoals @Betula beschrijft:
Frontladers met de Tissot Seven klem.
Als er geen spanning in zit, met de klauw.
Met spanring, dan gebruik ik de robur
Ik zie deze net voorbij komen. Plaats hem hier omdat hier veel sleutelaar ls rondhangen.
Originele veren etc.
Check zijn account maar eens. Hij heel veel meer leuke/mooie spullen staan.
Er komen weer wat leuke horloges naar hier toe, natuurlijk Japanse horloges in mijn geval…
Seiko Crown met een interessante wijzerplaat. De kast is wel slecht, maar wellicht heb ik daar wel een oplossing voor.
Een vierkante Orient Star. De kast is behoorlijk smerig, en ik hoop, at het niet allemaal corrosie is. Ik heb ook geen idee, of het uurwerkje het wel doet, maar vond hem wel leuk.
En dan nog een Orient Fancy Date.
Ben wel benieuwd naar het eindresultaat. Post je die ook?
Ik werd getriggerd door de naam Leon.
Mag die straks ook bij de Leeuwentroep?
Er zal wel een 233 60 in zitten…
Heeft die geen sub seconde? Of is dat een 233 66?
Een Dogma opknapper, 38mm groot.
Balans is goed maar er ontbreken wat onderdelen, afwachten of het iets is.
Deze komt er binnenkort aan, een Gruen Veri Thin
Heeft wel service nodig en volgens verkoper is een lug iets verbogen
Zoals altijd benieuwd hoe hij in het echt is als hij hier is
Oja. Dat is ook zo. Nou, dan ben ik benieuwd wat er wel in zit!