Vintage incoming (Deel 1)

De tekst “lifetime mainspring” op de wijzerplaat wijst vaak op een penanker uurwerk.

3 likes

Dit is een echte?

Bij Cousinsuk ben ik duurder uit (100 euro)

Mooie prijs. Zal echt zijn. KD89 groep is een betrouwbare verkoper. Ik kocht er al verschillende zaken van ( via Amazon Duitsland en België).

1 like

Thanks. Dan ga ik die aanschaffen. Heb er al vaker gekocht, maar blijf met bepaalde artikelen altijd voorzichtig. Ik verwacht niet dat ik heel vaak “vreemde vormen glaasjes” ga vervangen en vind het verschil met de andere (6400 kost 140 euro) gewoon te groot.

Ik vind op eBay wel tweedehands grijpers (hoeft voor mij niet altijd nieuw te zijn als het maar netjes is), maar het verschil is mij te klein en kan het op afstand niet controleren. Kan ik net zo goed nieuw kopen.

Zo’n 4266 heb ik voor €20 op de Rikketik gekocht. Er moest wel een nieuwe o-ring op. Die heb ik bij Cousinsuk gevonden. En werkt weer als nieuw.

Maar soms gebruik ik toch liever de Seiko S-14 tool, werkt wat gemakkelijker.

Linksonder.

1 like

Goed gespot…of vond je hem in de Ebay advertentie :grin:

Lol. Nee…vond dat je er t zo gek had staan… alsof het niet te zien was.

1 like

Heel vroeg gepost vanmorgen😉

Verkoper had het er in de advertentie op Ebay keurig bijgezet

Prima toch

Dat geluk moet je net hebben. Heb afgelopen weekend wel gezocht, maar niet gevonden.

Ja dat kan zeker. Hoewel ik laatst een horloge had met al die kreten en een Eta uurwerkje erin🙄

1 like

Ze hadden er destijds meerdere liggen, dit was de beste eruit. Ik hoefde er niet lang over na te denken…

Deze Romina kwam van de week al binnen maar ik wilde eerst nog en het deksel eraf halen om te kijken welk type uurwerk er in zit voordat ik hier maar halve info doorgeef.

Merk. Romina
Type. Super de Luxe
Uurwerk. BFG866

Op de foto’s is de schoonheid van de bronskleurige wijzerplaat niet mooi vast te leggen. Dit horloge moet bewegen in het (zon)licht om de mooie glinstering goed te kunnen zien.
De donkerbronze rand in de wijzerplaat is een soort van gegolft waardoor er elke x een ander vlakje weerkaatst in het licht.

Ik had alleen niet de juiste dop om de deksel er af te schroeven :joy::joy:

@basvg kijk deze heeft een unbreakable mainspring!

11 likes

Alleen jammer dat het lensje voor de datum te hoog zit.:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Dan plaats je m opnieuw.

Leuk penankertje

Eerst warm maken en dan er af halen heb ik hier op HF ergens gelezen maar het is een plastic glaasje dus met een mesje krijg je snel krassen ben ik bang.

Hmm. Ik heb ze wel eens gewoon losgedrukt… maar weet niet hoe vast deze zit.

Opwarmen lijkt me niet een goed idee… dan zet t uit

1 like

Kan best zijn dat je hem gewoon kunt draaien. Vaak zitten ze niet zo vast

2 likes

:joy::joy: het is al gefixt!!
Het glaasje is te verdraaien met de bal waarmee ik het deksel aan de achterkant los schroefde.

Ik zag in eens dat het lensje nu nog hoger stond dan vanmiddag. Gelijk ff terug gedraaid.

De datum pas ik nog wel een keertje aan want er zit geen snel verstelling op.

13 likes