Hee, is die Seiko TV (linksboven) nu uitgevoerd met een bijzonder dial effect of is dat reflectie?!
Dat is gewoon een sunburst. Is overigens de enige, die waarschijnlijk niet geheel te redden is. Heel wat roest in het uurwerk.
Jammer, mooi model
Goedemiddag allen,
Zojuist een F.H.B (hier ook wel FHB genoemd) binnengekomen van MP. Zoals verwacht zonder de kroon en met een afgebroken stift. Daar was nog een vergeefse poging tot lijmen gedaan, ontdekte ik. Het uurwerk is mij niet bekend. Iemand?
De balans en secondenwijzer bewegen vrolijk bij zachtjes schudden. Hoe zit dat trouwens met stiften bij uurwerken, vroeg ik me af. Omdat de kast nog wel eens een andere maat heeft per uurwerk zal de stiftlengte variëren. Is de stift dus merkafhankelijk? Bedankt voor het meedenken!
Penanker, kijk eens onder de balans.
Ja en nee. Stiften zijn uurwerk afhankelijk en daarmee fabrikant afhankelijk. Ze worden meestal met een lagere schroefdraad geleverd, waarbij bij plaatsing de stift tot de juiste lengte wordt afgekort.
Aangezien er nog schroefdraad op zit, kan je het mogelijks met een “opwindstiftverlenger” repareren die je dan op de juiste lengte afknipt.
Linkje naar random site voor een voorbeeld: Watch Stem Extender Watch Parts
Dankjewel voor de tip, bert_be. Heb je toevallig ook een adresje voor kronen? In dit onderwerp had ik me nog niet verdiept.
Brac 512, denk ik
Oei, misschien dat een vintage knutselaar hier op het forum nog wel iets passends heeft liggen?
Inmiddels heb ik na wat zoeken een originele stift besteld. Een passende kroon gaat me vast ook wel lukken. Ik had me nog niet verdiept in het vervangen van stiften en kronen. Weer een nieuw onderwerp om me in te verdiepen. Ik heb nog wel wat projectjes liggen die een nieuwe stift of kroon kunnen gebruiken.
Mijn Argonaut 220 heb ik al wat langer en draag ik regelmatig.
Mijn vrouw heeft weinig op met horloges maar als ik deze draag krijg ik altijd een positieve opmerking.
Sinds gisteren heb ik nu ook de damesuitvoering voor de misses :
Loopt niet, dus daar moet ik nog eens naar kijken.
Beide horloges komen uit eind jaren 60.
Ben ook maar gelijk lid geworden van
Wat gaaf man!! Doe je goed en leuk dat ze de hobby zo een beetje kan delen
Gelijk naar his and hers
Dank je wel!
Eerst maar eens lopend zien te krijgen en daarna is het altijd even afwachten of ze het ook gaat dragen.
Ik was wel een leuk toeval om dit bijna identieke horloge tegen te komen als damesmodel. Wist niet eens dat het bestond.
Geen CCCP meer dus van de jaren 90.
Mooie uurwerkjes met de dubbele veerton.
Ben benieuwd! Is weer eens een leuke uitdaging
Nou nog eentje dan… met zo’n leuk lief (niet lopend) damesuurwerkje erin:
Ach, als de dame maar lief, leuk en lopend is, toch ?
FHF 69-serie, denk ik.
Ja gelukkig wel
Ja zoiets zal het zijn die uurwerkjes zijn geloof ik door AS, FHF, Lorsa en weet ik veel wie nog meer gemaakt. Heb denk ik 100 van die uurwerkjes op voorraad dus als er wisselstukken nodig zijn dan moet het ongetwijfeld goedkomen